❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, June 6, 2014

Jumaat. 3.15PM



Rehat panjang yang tidak kemana. Hanya melabuhkan diri pada kerusi office, tangan laju menanda paper final yang berbaki. Seminit, sepuluh minit, sejam pun berlalu. Fuhhh. Siap. Siap dengan perasaan yang.. yang.. yang.. entah mahu dikabarkan bagaimana. Hmmm.. Nantilah berbicara tentang itu. Menulis kali ini bukan sesuatu yang berat. Hanya mahu menulis apa yang sedang jasad dan hati lalui.



Cik Kawan
Entah, selalu saja aneh. Aneh yang tidak tahu punya. Sepi saja. Salah aku lagi? Hmmmmm. Entah lah. Doa saja kemampuan yang aku punya. Nak mengubah hati orang payah, susah. Baik mengadu pada Pencipta hati itu. Agar di lembutkan semua yang nampak tegang. Kan.. Tidak pernah rasa yang tidak enak pada dia. Kebahgian dia, kegembiraan aku. Entah lah. Hmmm.. Full stop tentang itu.






Kerja
Semester yang paling paling paling sukar untuk aku. Tidak pernah menangis untuk sesuatu yang namanya kerja. Dan semester ini, semua rasa tenat itu diperlejaskan pada butir kaca yang jatuh berjurai. Hmmmm. Ya Allah, sesuatu mengajar aku. Membuka mata supaya aku nampak dan sedar, yang mana setiap kelalaian aku, ada Allah yang menegurnya, setiap kealpaan aku, ada Allah yang menariknya semula, dan setiap kesukaran, kekusutan ada Allah yang akan mempermudahkan, menyusunnya semula. Dan hanya bila aku kembalikan semua pada Allah. Hmmmm... Astaqfirullah...







No comments: