❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, May 29, 2014

Jangan laa...

Assalamualaikum. Hai.

Selamat malam. Selamat bekerja. Bekerja?? Apakah?? Jam 12 tengah malam buta sebegini masih bekerja?? Fuhhhh.

Lewat malam ini membuat part time yang tak berbayar dengan mengecat balik pengantin saye. Aicehhh. Kekeke. Bilik pengantin la sangatkan. Kahkah

Sebenarnya, tadi siang bersambung sampai ke belah malam,  perut telah di sumbat dengan pelbagai makanan yang macam macam banyaknya. Sumbat sampai  tak mampu nak masuk dah. Boleh di rasa penuhnya sampai ke anak tekak. Melugai, nak muntah semua cukup lengkap rasa. Hadoiii

Disebabkan rasa bersalah itu telah menyelubungi jiwa, maka ditekadkan hati untuk membuat sesuatu agar peluh dapat keluar. Maka tidak lah terasa bersalah sangat dengan badan, sekurangnya ada usaha untuk menjaga beliau supaya tidak bambam seperti dulu. Huhu

Cat punya la bersemangat. Mata membulat segar bugar. Sedang asyik mengecat sambil didendangkan dengan 'Bintang Syurga' nyanyian Raqib majid yang ganteng itu... tiba tibaa... jen jen jengggg... tanpa tidak sengaja, penggolek cat itu telah telenyek  ekor si cacak yang euwwwwwwwwww. Maka melompatlah cicak itu jatuh ke bawah, bertebaran lari menerpa ke dinding semula. Akan tetapi, si pengecat yang berwajah comel lagi berpewatakkan ayu sopan, lebih lagi terlompat lompat mengalahkan cicak yang digelek tadi. Berlari lintang pukang bagai yang jatuh kebawah adalah harimau belang yang kelaparan tak makan 10hari. Tanah yang dijejak pun terasa bagaikan tidak mencukupi bagi membawa diri jauh dari cicak itu. Bibir, usah di tanya, maka keluarlah mentera metera yang tidak enak di dengar. Yang kalau dalam keadaan waras, sapa yang menyebutnya terasa mahu dipotong2 blender buang mulut tu. Haishhhhh. Sakan sungguh beliau kalau berhadapan dengan seekor cicak.

Semalam. Hahaha. Nak gelak dulu satt. Entah la bagaimana boleh termenangis bilamana diri terpijak sebutir telo cicak. Euwwwwwww. Padahai sudah di basuh kaki tu. Bersabun siap. Tapi bila keluar dari tandas, terus menerpa ke bilik bunda dan menempek di belakangnya sambil mulut tidak henti henti dengan mengumit euwwwww euwwwwww. Bila puan bonda bertanyakan kenapakah, diri tak mampu menjawab. Yang tahu, air mata sudah mengalir keluar. Kemudian, dihadiahkan gelak tawa seround dari si ibu. Muahaha.

Muka dah budget genster. Mai tang cicak. Ya Ampunnnnn. Jangan la, satlgi semua benda haram keluar habis tanpa boleh di kawal. Astaqfirullah. Lepas nie mungkin boleh bawak bawak sebut cadberi pulak bila melatah. Haram jugak kan. Kekeke...

No comments: