❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, May 22, 2014

Bulan bulan kedepan.



Assalamualaikum belog.

Assalamualaikum yang sudi membuka baca dan menanti kisah kisah di sini.




May

Hari ini sudah ke 23, May mula menghampiri ke penghujung. Bersaki baki beberapa hari saja lagi. Senyum mungkin lebih dari biasa untuk bulan ini. Banyak kisah gembira yang Allah susun untuk mereka di sekeliling aku. Kisah yang sudah lama mereka sabar menunggu, ahirnya, janji Allah sampai bila sabar dan percaya kuat ditanam dalam jiwa mereka. Haishhh. Gembira sangat sangat. Semoga rancangan kalian seiring dengan yang telah Allah tetapkan. Semoga Allah permudahkah kalian menjadi yang halal. Dan teringat juga kisah aku setahun yang lalu, bagaimana ia bermula, di kala May juga. Hihi. Mungkin bulan Jodoh barangkali. ^_^


June
Bila Jun melangkah, bermakna, kisah mengajar pun bermula. Tiada lagi cuti cuti indah yang panjang. T_T


Julai
Ada Ramadhan yang sudah lama di nanti. Ya Allah, semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang lalu. Semoga terawih penuh. Semoga Quran dapat khatam lagi. Semoga berat menjadi 54!! Aminnnn.


Ogos
Dalam Ogos ada selamat Hari Raya. Yeay Yeayyy. ^_^ Ada makanan yang sedap sedap belaka. Dan ada jugak berat aku kembali naik pulak. Kekeke. Kemudian akan ada family tercinta, kampung halaman yang dirindui sana. Akan penuh kisah gembira. Dannn... Dannn... Mungkin Raya terahir menjadi si anak dara. Hmmmm. T_T . Tahun yang kedepan, hmmmm.. hmmmm.. suka juga.. tapi.. tapi... nak raya di Yan Kedah saja, Hahaha... Bermimpilah engkau Muna...


September
Bulan yang akan menjadikan kisah mendidik aku menjadi ke angka 2. Dua tahun sudah bergelar pendidik di bumi Kuantan. Pejam celik pejam celik, 2 tahun? Seperti tak percaya. Kemudian, berhadapan pula dengan tahun ketiga. Semoga ianya lebih mematangkan aku dalam soal mendidik dan menjaga anak anak orang. Yes, anak orang yang bukan anak sendiri. Anak orang yang pelbagai ragam dan karenah kena aku tempuh. Tenat terasa. Duhai anak yang bakal siggah di rahim ini kelak, menjadi lah yang baik baik saja. Menjadilah insan yang membuatkan ayah dan ibumu mendapat tiket percuma untuk ke syurga. 


Oktober
Kesibukkan bermula. Satu demi satu kerja bertambah. Jangan stress ya duhai hati, jiwa, otak dan kepala. Keep it calm. Susun satu persatu. Remember, kamu sedang memperbuat ya Allah suka, pasti akan dipermudahkan olehNya. 


November
Mengira hari dengan penuh debar. Semoga hidup tidak serabut serabai. Kepada Puan Jerawat, jangan tumpang berteduh di wajah. Kepada Encik Lemak, jangan singgah lagi di badan saya.


December
InsyaAllah, akan ada kisah Incik Jodoh datang kerumah, bertemu dengan wali saya, lalu menjadi yang halal kepada dia. InsyaAllah. Semoga dipermudahkan segalanya. Semoga ikatan yang terjalin di Redhai Allah, semoga ianya asbab untuk kami sama-sama ke syurgaMu kelak. Amin...








PdanS : Yeayyy, dah rajin update blog. Tahniah!! Hoho.

No comments: