❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 1, 2014

1.1.14

Dengan nama Allah, catatan ini memulakan bicara. Bicara yang bisu barangkali, hanya memerhati dan cuba menghayati kisah yang terukir.

^_^ 

Senyum manis, senyum panjang, senyum yang berkuntum kuntum aku hadiahkan pada yang tidak jemu menanti kisah di sini. Hanya yang membaca dengan hati saya yang dapat merasai keindahan ini.  Lalu, dia pun tersenyum sendiri, lantas meneruskan bacaannya dengan tidak sabar manahan hati yang tertanya apa isi yang akan diberi. ^_^

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Masih bergelar peminjam nyawa dan jasad. Entah bila akan berahirnya pinjaman ini. Yang pasti, tahun yang bertambah menjadikan masa yang berbaki semakin singkat. Semoga beroleh pengahiran yang baik. Aminn...

2013 berlalu dengan pelbagai kisah kisah indah yang hati dambakan, harapkan dariNya. Dan di usia yang tidak terduga ini, Allah beri semua itu. DisusuNYA mengikut permintaan hati. Ya Allah, syukur yang tidak terperi pada kisah kisah ini. Mungkin boleh digelar Tahun Hadiah barangkali. Hadiah selepas melalui banyak kesukaran pada tahun sebelumnya. Kemudian, di tahun yang berganti menuai hasil yang di usaha. Syukur Syukur Alhamdulillah...

"Maka, nikmat apakah yang engkau dustai."

Terlalu mendalam kalam Allah yang ini. Mata yang memandang nikmat. Tangan yang bergerak nikmat. Gadjet yang di perhati nikmat. Hati yang merasa nikmat. Jantung yang bergerak nikmat. Nafas yang hembus nikat. Terlalu luas nikmat Allah. Tidak ada sekelumitpun nikmat yang datang hasil peluh kita sendiri. Tidak ada. Semua datang dari Dia,  Sekuat mana kita berusaha, setinggi mana kita mendaki, secantik mana kita menyusun, tidak akan berlaku semua itu dengan iziNya.

Sekarang, setapak lagi langkah di atur menuju kehadapan. Kerana Kuasa Allah, kerana kasih sayangNya, peluang diberi lagi untuk merasa nikmat hidup ini. Berkali kali diberi kesempatan. Harap peluang kali ini dimanfaat sebaiknya. Banyak kisah yang cuba dilakar indah untuk setahun ini, dengan harapan semua itu terjadi dalam iringan redhaNya.









 



















PdanS : Cuti yang bersenang lenang di rumah berbaki cuma 2 hari saja lagi. Dan kemudian. Terpaksa pulang ke Pahang. Adushhhh..

No comments: