❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 11, 2013

Bukan mudah...




Berkata-kata memang mudah. Tapi bila nak melaksanakan. Hurmmm. Memang perlu take time. Nak meyakinkan hati untuk percaya. Nak meletakkan redha yang paling utama. Nak menghakis rasa bergantung harap pada tempat yang salah. Memang susah.

Satu masa lalu. Bila hal kerjaya belum kunjung tiba. Hati sangat sangat bimbang. Doa sudah banyak. Tapi Allah tak kabulkan jugak ke? Bila nak sampai? Soalan soalan yang dalam tidak sedar seperti meragui ketentuan Allah. 

Perlahan-lahan mencari sesuatu untuk mentarbiah hati ini. Alhamdulillah, keyakian itu datang. Dalam hal hal ini banyak yang kena pegang. 

Pertama, aku selalu ingat akan satu hadis yang cukup sempurna, dan paling aku suka. Selalu di ulang baca tika hati resah gelisah. 


"Sesungguhnya apa-apa yang Aku lakukan terhadap hamba-Ku adalah mengikut sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku...."

Memang sangat sempurna pada pandangan hati aku. Bukan hal kerja saja. Untuk semua semua hal yang hati damba. Pada kesusahan yang di hadapi. Pegang dan percaya kata-kata ini. Bila kita berbaik sangka, yang baik juga akan kita terima.











PdanS : Hurmm. Sudah sebulan meninggalkan penulisan di sini. Tuntutan hidup membataskan aku aku aku errrrr. Tak payah nak menipu sangatlah. Tak sibuk mana pun. Haha. Sudah banyak kali cuba untuk di susun kata-kata, tapi penyudahnya, butang delete yang menjadi pilihan hati. ^_^ Tapi sekarang sudah mampu menamatkan setiap butir kata. Maka insyaAllah, ada kisah yang lebih menarik bakal kamu jamah. Ewah. Jangan nak menjamah jamah sangat lah. Aku sudah lapaq nie. Hari ini sudah lah mengidam Meat Ball Ikea. Haaa!! Bagaimana tuh? 

No comments: