❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 5, 2013

Hati aku cakap.




Kamu, aku ini tidaklah sempurna mana. Wanita solehah jauh sekali. Tapi itu cita cita aku. Cita cita yang banyak usaha, tapi tersasar langkahnya tetap ada.

Kamu, aku penuh cacat cela. Tapi aku tetap nak sampaikan satu perkara.

Pengalaman memberi aku sejuta rasa. Dalam itu ada satu kata. Satu yang aku percaya. Satu yang aku pegang kuat dengannya.

"Apa jua yang keadaan, berbaliklah pada Allah".

Apa saja kamu hajatkan. Apa saja hati kamu inginkan. Apa saja yang selalu hati gusarkan, jiwa serabutkan. Apa saja di depan mata mu, yang nampak susah. Yang nampak sukar. Apa saja caca merba dalam kehidupan. Tak kira apa apa saja perbuatan..

"Berbaliklah pada Allah"

Allah yang mencipta. Jadi Allahlah yang akan menjaga kita.

Allah yang merancang. Jadi yang dari Allah itu semua paling terbaik buat kita.

Allah yang memberi. Jadi pada Allahlah tempat paling layak untuk kita pohonkan.

Allah Pemurah. Allah Penyayang. Jadi jangan kuatir pada tiap doa yang kita panjatkan.

Letaklah niat kamu 'KERANA ALLAH' dalam apa apa perbuatan pun. Sebab pemberian Allah berpaksikan apa yang hambaNYA sangkakan. Baik sangkaan kita. Baik juga yang akan terhidang.

Bila ada "Lillahhitaala". Rezeki yang sikit terasa cukup. Makan yang tak seberapa terasa kenyang. Kerja yang susah terasa mudah. Beban yang berat terasa ringan. Pilihan yang di buat sentiasa menyenangkan. Hebat bila hati dibawa Allah bersama.

Bila ada "Lillahhitaala". Tapi yang terjadi tidak seindah di harapkan, mesti kesedihan itu mudah untuk terpadam. Sebab hati kuat percaya, yang Allah beri paling terbaik. Sebab Redha untuk ketentuan Allah melebihi dari apa yang hati dambakan.












PdanS : Aku manusia biasa. Yang dosanya tetap akan ada. Dalam enak memberi pesan, terkadang aku tersungkur juga. Bila jatuh luka, baru aku sedar nikmat sihat. Jadi bangun aku lebih semangat. Jalan aku lebih kuat. Maka, tersungkur bukan tanda aku gagal. Tapi sebagai pengajaran, itu salah, ini benar. Jadi bila kembali berjalan, harap aku tidak berbuat lagi kesilapan.

No comments: