❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 25, 2013

Di Hari Jumaat.



Tidak tahu untuk berbicara apa. Hanya mahu menempek sekeping gambar dan memberi beberapa kata.

Kami bertiga yang masih bersingle single dalam Jabatan Kejuruteraan. Dan kami bertiga ini juga, dengan tidak disangka sangka dijemput dulu untuk ke Rumah Allah. Bermula dengan aku pada 10 Februari yang lalu, kemudian Si Elly yang di tengah, bertolak pada tarikh aku pulang ke sini. Dan yang last, Siti bertolak ke Sana pada tarikh Si Elly pulang ke tanah air. Aku balik, seorang pergi. Seorang balik, seorang lagi berangkat pergi. Alahai. Tak terjangka langsung dek akal untuk semua aturan ini. Cantik sungguh susunanNYA. ^_^

Mula mula semua berdiam diri. Konon seperti mahu merahsiakan Jemputan yang di terima. Tapi ahirnya, bila borang itu ini kena isi, berdepan dengan banyak hal, maka terbongkar juga lah kisah yang di simpan rapi. Hihi.

Beberapa minggu sebelum aku berangkat, kalau jumpa saja di sekitar kolej mesti akan sama-sama bertanyakan perasaan. Macam mana? Berdebar tak? Rasa apa? Apa yang dah belajar? Yes. Bertemu saja pasti banyak benda yang nak di bualkan.

Sekarang, semua yang Indah itu sudah berlalu. Tanpa aku duga, semakin hari semakin rapat ukhwah yang terjalin. Pergerakkan aku banyak bersama mereka yang ini. Bermula dari hanya berkongsi kisah pengalaman di Sana, tiba-tiba banyak pula persamaanya. Terutama hal hal rasa. Apa dalam hati aku, minda aku, diri aku, bila diluah, semuanya hampir sama dengan apa yang mereka rasa.

Dulu, sampai aku ke bumi Kuantan, harapan aku satu. Tempat baru, kawan baru, susana baru. Maka, mahu menjadi yang baru. Mahu memulakan yang baru. Harap aku, semoga Allah datangkan pada aku mereka mereka yang boleh jadi teman yang selalu mengingatkan aku yang jahil ini pada jalanNya. Aku tunggu tunggu dan tunggu. Sekarang aku mula tersenyum. Yang aku nantikan sudah Allah datangkan. Selalu ingat dan percaya akan satu kata-kata "Bila kita nak berubah jadi baik, Allah akan datangkan pada kita mereka yang baik baik untuk mendampingi hidup kita." Betul. Ayat nie sudah aku lalui keajaibannya. Semua mereka meraka yang baik baik ini, ustazah, kak ana, kak az, kak ita dan lain laib lagi, langsung tak pernah terdetik dalam hati, tak terfikir oleh akal aku, bagaimana untuk bertemu. Ada saja jalannya yang Allah buka. Macam-macam miracle yang aku rasa selepas pulang dari Sana. Hurm. Sekarang, bimbang aku selalu tewas, sebab aku semakin kuat percaya yang bila mana kita mahu berbuat baik, pasti Allah permudahkan. Percayalah.

Selepas bersungguh sungguh berusaha untuk sekeping Jemputan, menanti sekian waktu, dan ahirnya Allah hadiahkan untuk yang di tunggu. Hati tersenyum tanda syukur. Keindahan yang di rasai akan cuba di jaga. Di pelihara supaya rasa manis itu tidak hilang untuk dirasa.









PdanS : Hari ini bekerja dari rumah. Aci? 

No comments: