❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, March 9, 2013

Duhai rezeki.




Duhai rezeki. Aku selalu kagum sama kamu. Selalu saja ada untuk aku. Waktu sempit aku. Waktu bimbang aku. Selalu datang dari sumber yang aku tak duga.

Aku beri seringgit saja. Tapi bila berjalan pulang, terjumpa lima ringgit pulak?

Alahai. Keuntungan apakah?

Maka, aku rasa aku perlu tambah.

Aku cuba bagi sepuluh pulak. Esok, tanpa di duga, aku dapat 2 buah buku idaman. Aku dapat makanan kesukaan. Aku dapat kek kegemaran. Semua percuma. Dalam sekelip mata. Tak payah tunggu lama-lama.

Alahai. Investment apakah??

Terlalu menguntungkan. Tak pernah di jumpa.

Mungkin esok harus invest RM50 ke tabung itu pulak. Lalu sebijik mesin jahit tiba. Wahh!! Siapa duga kan? Rezeki duit tengah jalan, buku dan makanan, yang tu pun aku tak pernah duga. Dengan tiba-tiba menjelma.

Kenapa lah dari dulu lagi aku tak percaya? Kenapa lah dulu aku kena takut kalau tak ada apa? Kenapa sekarang baru aku mula buka mata?

Hiduppp.. Hidupp.. Sekali aku bercomel sama kamu, berkali kali kali kali kamu datang pada aku dengan kecomelan yang lebih dari itu. Alahai.

Sekarang aku cukup sangat sangat percaya. Tak perlu berkira dalam sedekah. Tak perlu kedekut untuk berbelanja mereka mereka. Pada rezeki yang diturunkan untuk kita, dalam itu ada hak-hak mereka, yang laluannya adalah kita. Aku percaya, sekali kita memberi, berkali kali ganda yang akan datang kemari. Itulah billa kita ber'invest' dengan Allah, memang sangat tidak rugi.





Semalam, waktu berjalan dari office ke parking kereta kerana sudah sampai masa pulang kerumah, di fewittt oleh student aku sorang dua. Lalu menempek dengan mereka seketika. Di ajak aku ke bandar perpoya poya. Maka, layan saja ajakkan mereka. Masuk Popular, di belanja buku yang dua. Masuk kedai makan di belanja mee kari enak. Masuk Secret Recipe di belanja carrot cake yang sedap gila. Alahai. Comel sungguh mereka. Malam nie ajak ke Teluk Cempedak pulak. Hurm. Jadi muda remaja seketika. huhu









PdanS : 2 buku idaman lah jugak. Satu "Hikmah yang tersirat" memang dah lama nak beli. Mula mula dengar jual online saja. Tub tub ke Popular, eh eh eh. Sukaaaa!! Penulis buku ini sudah tiada. Saya hanya mengikuti blog isterinya. Isterinya lah yang membukukan semua kata-kata dari blog suaminya yang bagi dia harus di kongsi dengan semua. Aku pernah cerita tentang Si Isteri di sini satu ketika. Klik lah baca blog isterinya. Maka akan mengilir air mata. 
Buku ke 2. Hilal Asyraf. Aku suka tulisan dia. Dia penulis blog jugak. Kata-kata dia memang sampai ke jiwa. Ini first time aku beli buku tulisan dia. Nak try baca. Ok ke tak. Hihi

No comments: