❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 22, 2013

Pulang.

Assalamualaikum. Hai belog. Hai kamu yang comel sebab rajin menanti kisah kisah sini. Kalaulah saya tahu nama kelibat kelibat kamu yang sedang membaca nie, mesti dah ada pecuma jubah sepasang dua. Baik mengaku cepat!! Nak ole ole tak???? Hihi

Sekarang di airport Madinah, sedang menanti flight untuk pulang ke tanah tumpah darah. Tapi tidak terus ke sana. Ada Karachi seround dua untuk di singgah. I loike!!  I loike sebab ada shawl cantik menawan yang boleh di hiaskan pada kepala. Harus la suka kan. Huhu. Transit di situ agak lama dan terpaksa bermalam. Dan InsyaAllah, jam 10 pagi ahad akan sampai di KLIA. Semoga Allah permudahkan perjalanan balik sebagainama Allah permudahkan tiap pekerjaan aku sepanjang di Tanah Haram NYA.

Hurm cepat sungguh 2 minggu itu berlalu kan. Dulu menantinya sudah la terasa lama. Tapi bila dah berjumpa, alahai, kenapa masa itu laju. Kepuasan belum datang, sudah harus pulang. Hurm. Tak mengapa, mari doa banyak banyak, InsyaAllah ada jemputan lagi.

Tempoh 2 minggu yang aku lalui sangat mencelekkan minda dan membuka hati aku untuk banyak hal. Setiap hari ada saja kisah untuk diri muhasabahkan. Betul, Allah tak mendatangkan semua.perkara itu dengan sia sia. Baik atau buruk, semuanya ada pengajaran. Terserah pada kita nak memandangnya dari sudut yang bagaimana.

Kamu, sangat banyak kisah kisah menarik yang nak di kongsi. Suka duka. Sedih gembira. Macam macam. Tapi, di henpon  yang tak seberapa nie, yang membataskan tiap abjad abjad untuk di ketuk ketuk, maka, next entrylah saya kisahkan satu persatu pengalaman yang Allah beri pada saya. Semuanya INDAH INDAH. Seindah melihat Kaabah untuk pertama kali dalam hidup dengan mata kasar ini. Ya Allah tak ada ayat nak di ungkapkan untuk.menyatakan apa yang hati rasa. Hanya air mata yang mampu menggambarkan segalanya.

Kamu, alahai. Flight delay kah??? Sudah berejam menanti nieh. Alahai alahai alahaiii. Hurmm.. Tak mengapa. Kita sambung berbicara lagi.

Kamu, hidup sudah perlu kembali kepada biasa biasa. Ada pekerjaan, ada kelas, ada pelajar, ada sesi menanda assignment, menggubal soalan final. Nak tak nak semua itu harus di tempuh. Jangan malas. Harus Rajin beruasaha. Tanpa kerja kerja itu, duit tak akan dapat terkumpul untuk menjadi penyebab bagi kamu dapat sampai lagi ke sini. Yes. Mari simpan duit!!! Sangat berhajat mahu kembali lagi di bumi penuh Barakah ini.

Kamu, jam di tangan menunjukkan pukul 10.37 menet malam. Waktu di malaysia mungkin sudah ke jam 4, 5 pagi. Di sini malam baru bermula. Dan mata aku pun sudah mula berstim stim. Nak tidur seperti sangat tidak selesa. Sekarang pun sedang melepak di tepi tiang untuk henpon ini mendapat nuietrin bagi terus hidup. Hanya duduk bersila dan bersandar pada tiang saja. Manusia yang nak ke Pakistan memenuhi tiap bangku yang tersedia. Hurmm. Dan perut mula bergazal. Yes, sudah pandai begazal ye sejak sejak balik dari saudi nie. Keroncong keroncong sudah tidak di layan. Huhu









3 comments:

Zarina Dan said...

Muna..saya disini..haha..slalu bukak blog..tp lupa plak bila awk p umrah..kalo x leh mntk tlg doakan..huhu..

S.U.R.I.A. said...

rindu muna ssngt....

Wiyah said...

selamat pulang cik moon...sihat ka? wahhh dah sukuuu hajjah dah ni erk..lps ni no more bj ketat sluar ketat ;-D..