❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 6, 2013

Cantik yang berpada.



Yes, menjadi fitrah hidup untuk seorang perempuan suka akan sesuatu yang cantik, dan bercantik cantik lagi lah kaum kaum kami ini suka. Tapi, please please please, cantik untuk wanita yang agamanya adalah Islam ada batas, ada aturan. Please ikut. Bukan menghalang untuk berfashion-fashion, saya pun suka jugak, tapi ingat, jangan sampai jadi hamba kepada fashion. Setiap perubahan kita nak kena follow, setiap yang baru kita nak kena ada. Don't lah. (NOTE2SELF)

Dan bila dah mengikut tuh, ambik yang ok sudah la. Yang auratnya terjaga, tertutup. Kalau berfashion-fashion sampai nak kena pakai seluar singkat, nak kena tight in baju masuk seluar, tudung nak kena angkat-angkat, baju nak kena singkat-singkat, sendat-sendat sampai nampak isi padat, hurmmm, tak payah la follow. Ambik yang nampak Ok saja ye. Ok di sini mean = mengikut apa yang agama tetapkan. (NOTE2SELF)



Alahai. Tudung Fashion apa pulak dah nie. Kadang-kadang macam melampau pulak designer designer dengan fashionista fashionista sekarang nie. Fashion yang di stylekan sangat tak sesuai dengan ketetapan agama. Saya yang tengok jadi segan, segan lah sama merekaa mereka yang non-muslim. Mereka akan mengjudge kita berdasarkan apa yang kita pakai, bagaimana akhlak kita, tapi kalau yang di pertontonkan, yang di perlihatkan sebegini rupa, hurm, seperti sudah merosakkan imej agama sendiri saja. 

Saya nie pun bukan alim sangat, masih jahil jugak bab bab agama, tapi pendek, sendat, singkat, semua tu boleh nampak kan. Boleh beza kan. Sebab itu, apa-apa pun perbuatan harus dengan ilmu, sekadar mengikut saja, tapi ilmu tak ada, memang akan tersasar jalan. Tapi lebih teruk untuk yang punya ilmu, tapi tidak di amalkan. Hurmm. Aku? ketagori yang mana satu nie?

















PdanS : Bila saya menulis nasihat, menulis yang baik baik, bukan bermakna saya ini sangat sempurna. Saya membaca, lalu Allah mendatangkan saya ilmu dan saya menjadi tahu. Oleh itu saya harus sebar dengan sampaikan dan kongsi bersama kamu. Dan bila saya berkongsi juga, ia sebagai pesanan untuk diri saya yang jahil ini supaya SILA BUAT seperti nasihat yang diberi!. Bila nasihat orang, kita tak buat, kita tak pernah amalkan, malu pulak rasa. Malu lah, sebab depan orang belagak baik, tapi sebenarnya, dalam diri, hanya kita yang tahu nilai kita bagaimana. Sama atau tidak seperti yang di nasihatkan. Hurmm.... Jadi, bila membaca, mendengar, menonton lalu Allah datangkan Ilmu yang bermanfaat, maka berkongsilah. Bukan saja untuk mereka yang membaca, tapi untuk pesanan pada diri kita yang selalu alpa, dan pengumpul saham bila kita sudah tiada.

No comments: