❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 9, 2013

Ujian


Assalamualaikum. Hai kamu. Anak didik sedang di beri ujian. Lalu guru pun jadi kebosanan dan tidak tahu apa yang harus di kerjakan. Membelek belek kalender. Bermonolog seorang diri di dalam hati, lalu, hurmm, menitipkan sesuatu di blog macam menarik bukan. Ayuh kita mulakan. ^_^

Sekarang sangat menghitung hari-hari yang berlalu. Hari yang tinggal. Yang tidak sampai sebulan. Minggu ini bersaja saja di bumi kuantan. Mungkin lah. Sebab aku ini jenisnya yang banyak akan tiba tiba. Boleh jadi secara tidak di plan, tinggg!! Bukit tinggi, tinggggg!! Nilai. Kehkeh. Tapi sangat berharap minggu ini dapat menikmati ketenangan di bumi kuantan saja. Tidak mahu kemana-mana. Minggu depan sampai ke penghujung bulan 2, minggu aku akan padat. Padat yang terisi dengan sesuatu yang namanya kerja, namanya tanggungjawab untuk ibu ayah dan yang paling di tunggu-tunggu sesuatu yang sudah lama hati ini pohonkan. Hurm. Penuh. Tidak kisahlah sebab semua kerja itu yang hati suka. Minggu depan akan bertapak di kota lumpur selama 5 hari. Biarpun ianya hal hal kerja, tapi bila sudah namanya kota lumpur yang ada Jalan Tar itu, hati harus jadi gumbira. Kehkeh. Fuhhh. Sudah berbunga bunga cinta. Jadual bercanda canda sudah berlegar dalam kepala. Cuma menanti waktunya saja. Haha.

 Pagi tadi, secara tiba-tiba mendapat sms dari maksu. "maksu mimpi muna kawin".. Wow!!! Aku yang teruja lebih jadinya. Hahaha. Terus tangan laju mengreply "Yeay!!! Sukanya.. hahaha.. klo x kawen pun maybe ada gud  news yang lain kot dalam masa terdekat nie.. hihi. eh. kawen ng sapa? mcm mana wajah jodoh muna? kehkeh".... "Maksu p majlis tu akad nikah. Tiba tiba Muaz melalak nak susu. Frust. Terbantut mimpi tu."... Haha. Hadoi. Ibu yang beranak lima ini, memang suka mengorek sesuatu dari kami si anak-anak muda ini. Pantang jumpa, ada saja kisah-kisah yang di gosipkan bersama.

Tidak kisahlah mimpi itu bagaimana. Mainan tidur saja bukan. Tak payah nak di percaya sangat. Bisikan syitan barangkali. Tapi, kalau yang mimpi itu adalah seruan untuk banyakkan doa pada Tuhan, di suruh untuk baca yassin, berada di Mekah? Hurm. Begemana tuh? Adakah dari syaitan jugak. Syaitan mengajak kita berbuat kebaikkan? Hurmm.

Tapi yang aku pasti, mimpi kita selalunya akan berkisar tentang kisah-kisah apa yang minda kita sering fikirkan, apa yang sedang kita lalui, tempuhi. Kan. Macam mimpi semalam. Mendapat satu mimpi yang mana kaki sudah di jejak ke bumi paling tenang di dunia. Yes. Sedang membaca satu buku itu. "Madinah Al-Munawwarah" tajuk nya. Sebab ada nama Munawwarah di situ, jadi keterujaan tu akan lebih untuk dibeli dan di baca. Kehkeh. Semalam mimpi berada di bumi itu. Tenang. Nampak burung terbang. Nampak banyak orang arab. Nampak pasar mereka, makanan mereka, kebab. Tapi entah lah kenapa hati kuat mengatakan itu di Madinah. Mungkin aku rindu nak pergi sana. Sebab tu sampai terbawak bawak dalam mimpi kan.


 Eh. Ujian anak murid sudah tamat. Mari kutip kertas peperiksaan. Ayuhhhhhh...









PdanS : Bulan lalu mendapat msg jugak dari seorang sahabat rapat. Dia cakap mimpi aku mati. Hurmmm. Yes, mati itu memang pasti. Tapi masanya? Dekat atau jauh? 

No comments: