❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 2, 2013

Senyum. Debar. Sakit. Baby. Dirindui.



Assalamulaikum. Hai kamu. Tersenyum panjang pulak pagi ini. Hihi. Entah la. Tak ada sebab apa pun. Tapi rasa mahu bersenyum-senyum saja. Hati terasa tenang je semenjak dua menjak ini. Suka. ^_^ Terasa aura positif tu semakin kuat menyelubungi diri. Aura positif? Haha. Macam ayat pakar potivasi pulak pagi nie. Tapi itu lah yang sebenarnya. Bahagia tak perlu semua sempurna bukan. Andai ada Allah selalu dalam hati, tenang terasa sampai mati. Tapi, aku nie imannya nipis. Jahil selalu. Lalai apla tak penah miss. Susahnya nak letak seperti itu selalu. Tak mengapalah. Yang penting, setiap hari ada usaha. Caiyok!!

Ok lah. Terasa macam dah lama tak menulis secara santai santai. Bercerita tentang hidup sendiri. Apa yang terjadi. Apa yang berlaku. Ye lah, banyak melepak di Tumblr, mengscroll semua yang buat hati jadi tersenyum, lalu lupa nak menitipkan sesuatu kat sini. Yang ada pun, semua yang di copy paste dari Tumblr saja. 

Hidup baik baik saja. Kadang-kadang ada debar. Eh, bukan kadang-kadang memang selalu ada debar bila memikirkan akan hal itu. Hurm. Semoga Allah permudahkan segalanya. Semoga Allah terima aku. Semoga Allah sambut aku dengan baik ke rumahnya. Syukur banyak banyak untuk hal itu. Tapi persiapan masik kurang. Ilmu pun masih belum penuh di dada. Bila melihat kalender. Alahai. Sebulan lima hari lagi? Ya Allah. Semoga Allah permudahkan segalanya. Aku kena yakin yang itu.

Sekarang jugak kesihatan macam terumbang ambing. Ada satu sakit baru. Sakit yang buat hati risau sangat. Nak berserah bulat bulat pada Allah tanpa ada ikhtiar untuk ubatinya tak boleh jugak kan. Hurmm. Tah lah. 

Dan sekarang jugak nafsu makan macam menjadi-jadi. Sampai, kadang-kadang, tangan tetiba mengusap-ngusap perut sendiri sambil dalam hati tertanya-tanya "Ada baby ke dalam nie, pelik sangat mengidam aku nie" Hahaha. Gila. Yes. Semua benda yang aku tengok kat Tivi, Facebook semua rasa nak telan. Hadoi. Napsu apakah ini. Lantas terus berazam, weekend nie, pulang ke teratak, harus buat itu ini, baking kek, masak gulai, bubur, semua semua yang perut aku rasa nak telan. Mesti!! Even pulangnya adalah sekejap sahaja, tak sempat bontot nak panas, tetap mahu bersemangat nak buat itu ini. Haha. 

Ok lah. Cukup sampai di sini. Tak mahu menulis yang panjang panjang. Ada kerja menanti. Soalan kuiz untuk esok belum di gubal. Zohor tak di sempurnakan lagi. Ok. Tata kamu.








PdanS : Macam comel-comel je kechintaan saya sekarang ini. SMS, cakap rindu, cakap asyik teringat je kat aku semenjak dua menjak ini, alahai, nie nak buat mata masuk habuk nie. Haish. Apa telah aku buat sampai mereka ingat sangat kat aku nie. Jangan la comel sangat kawan-kawan. Mukah tu bukan dekat. Shah Alam tu bukan belakang Kuantan. Jangan yer. Tidak molek untuk kesihatan hati saya. Nanti jadi sakit menahan rindu dari jauh jugak. Alahaii..

No comments: