❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 3, 2013

Quote #73





"Seiring masa, kamu akan memahami, bahawa terkabulnya semua harapan dan keinginan itu, 
Tidak akan sentiasa membuat kamu bahagia.
Tidak semua bahagia datang dengan terkabulnya impian,
kerana terkadang,
dari luka dan duka,
Tuhan menitipkannya."







Yes. Allah kabulkan doa kita dalam pelbagai cara. Terkadang, bila sesuatu doa yang dipohon itu tidak kunjung tiba, bersangka baik lah dengan Allah, yang Allah akan beri lebih baik dari itu. Dan percayalah, bukan Allah tidak makbulkan, kerna Allah datangkan ia di tempat lain, di tempat yang kita lebih lebih memerlukan. Bukan di tempat yang kita inginkan. Allah lebih mengetahui apa yang kita perlukan.

Kadang-kadang juga melalui ujian sakit derita itulah yang Allah datangkan semua doa doa kita. Kita mengeluh pada Allah, yang kita tak tahan. Tapi kita lupa apa yang kita pohonkan. "Semoga di ampun segala dosa silam" Bukankah dengan sakit itu dosa kita di ampunkan? 

Kemudian kita ditimpa lagi pelbagai ujian. Lalu hati yang nipis iman itu mengeluh kembali, penat katanya. Sekali lagi kita lupa apa yang telah pohonkan. "Semoga di beri kesabaran yang tinggi dalam mengharung kehidupan". Bukankah dengan adanya ujian, baru boleh di datangkan kesabaran yang tinggi?

Hurm. Kita yang tidak sedar. Sering lalai leka. Jahilnya kita.








PdanS : No PdanS. 

No comments: