❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 31, 2013

Jumaat


Internet yang tiba-tiba tidak berfungsi membantutkan kerja yang harus di beresi. Sudah setengah jam di nanti. Tapi technican tetap dengan pesanan sabar sabar dan sabar. Yes!! Memang sedang seperti itu. Tapi kebosanan jugak bersama kerna tidak dibuat apa-apa.

Jam ditenung. 11.30? Ada jugak aku balik rumah nie. Hurm. Nasib baik handphone penyelamat. Ada juga entry terupdate.

Tapi, Keypad handphone yang teramat comel ini menjadikan menulis aku terasa tidak enak saja. Kecik kottttt. Asyik typo saja. Maka disini, mari mencari kerja lain yang lebih bermutu tinggi. Oh, ada buku baru yang belum habis di telaah. Ayuh!!! ^_^




Review sikit :

Padat dengan info-info yang tak pernah tahu. Serius. Ye lah, dulu tak suka membaca. Memang tak tahu apa-apa.

Dimulakan dengan cerita sejarah Pembinaan Kaabah. Lepastu, pembukaan Mekah. Then setiap struktur dalam Masjidil Haram di perincikan satu satu tentang kelebihannya.

Ada cerita sejarah-sejarah perang kat Mekah. Dan bandar, masjid keliling Mekah.

Setiap penerangan di buktikan dengan ayat Al-Quran. So, cerita itu akan jadi lebih kukuh untuk kita percaya.

 Setiap penerangan macam Mekah 100, 200 yang lalu akan disertakan gambar. Setiap apa yang dicerita ada gambar.

Kertas dia tebal dan licin. 

Pendek kata, bila baca, teruja nak pergi sana. ^_^











PdanS : 10 hari yang berbaki. Kenapa mesti kena datang bulan jugak even sudah di ambil suntikkan untuk menghalang yang itu. Hurmmmm. Sebab itulah kena percaya pada Allah, doa pada Allah, bukan bergantung pada ubat manusia kan. Ubat itu hanya penyebab,  yang menyembuhkan Allah. Hari itu, setelah mengambil suntikan untuk mengstopkan period untuk 3 bulan, lalu teman yang pernah menunaikan umrah sangat tidak bersetuju dengan tindakkan yang aku ambil. Katanya, kalau datang period waktu di sana, cepat cepat doa kat Tuhan, InsyaAllah berhenti punya. Sana kan tanah suci, semua doa sangat mudah dimakbulkan.  Tapi, aku konfius, kalau nak berserah saja, tak ada ikhtiar apa-apa untuk mencegah, boleh kah? Bukankah, yang bertawakal itu harus di dahului dengan usaha. Hurmmm. Ok. Sekarang usaha sudah ada, maka tawakal dan doa pula harus mengambil tempat...

No comments: