❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 24, 2013

4 hari 3 malam.


Assalamualaikum. Salam Maulidul Rasul untuk kamu yang  sedang membaca di sini. Semoga dalam rahmat dan hidayah Allah selalu.

Hari ini, pagi ini, keberadaan aku adalah di tanah tumpah darah. Subuh subuh lagi kaki ini sudah di jejak pada bumi penuh kerinduaan. Adus. Bagaimana bisa ayat ayat di sini seakan bermadah pujangga saja. Seperti usmang awang yang tidak menjadi saja. Kahkah. Tidak mengapa. Mari layan saja mood puitis yang tidak seberapa ini. Pelahan-lahan asah, mana tahu, satu masa yang tidak dapat dipastikan waktunya, aku mampu berada sebaris dengan sasterawan sasterawan negara. Aduhhhh aduhhhh. Jangan pengsan lagi donggg. Nulis aku gurauwan senda saja. Haha. Mana bisa terjadi sesuatu yang aneh itu. Tidak dong!!! Okeh. Mari menjadi warga Yan. Tinggalkan bahasa sanskirt mu itu.

Hurm. Pagi tadi, di jam 9, ada satu urusan penting yang harus di hadiri. Maka membawa diri bersama bunda untuk mendengar taklimat itu. Sepanjang perjalanan, bertembung dengan 3, 4 buah masjid. Kagum seketika. Immarahnya masjid pagi ini. Semuanya penuh dengan manusia. Ramai orang berpakaian baju melayu, bersongkok kopiah, berjubah baju kurung. Alahai, macam di pagi raya pulak lagaknya. Kalau tak ada ususan yang harus di bereskan ini, mesti aku boleh jadi salah seorang dari warga warga yang kelihatan itu. Hurmm. Tak mengapa, urusan yang aku sedang hadapi pun, insyaAllah, akan di pandang Allah jugak kan. Jangan tamak-tamak.

Pagi nie, sangat sangat redup, sampai ke petang, sampai ke jam jam sekarang. Cuacanya sangat menyenangkan hati, sangat buat mata jadi stim stim. Sedang mendrive pun, 10 kali menguap, mata separuh saja mampu di bukak. Sampai saja rumah, terus di cari tilam bantal. Kehkeh. Dannn..dann.. sepertinya, hal hal tidur aku seakan sangat dasyat la sekarang nie, lepas pulang dari kursus tempoh hari. Hadoi.

Okeh. Dan hari ini bernama Khamis, lalu pasat malam akan memenuhi pekan Sungai Yan. Nafsu aku pun akan bertambah tambah lagi penuh dengan makanan yang dah lama di dambakan. Dapur pulak seakan memanggil manggil hati suci ini. Mariiii munaaaaa, mariiii ke mariiiiii. Redvelvet rindukan kamuuuuu... Mariii... Errrrrr. Godaan apakah itu. Yes. Hal makan aku jugak sangat dasyat sekarang nie. Hadoi hadoi hadoi. Haha. Tak payah berhadoi sangatlah. Mari ke dapur, bersilat di sana, ada roti jala memanggil untuk di siapkan. Ya Ampunn. Roti jala?? Cicah dengan kuah durian. Dappppppnyaa wehhhh. Sekian. Tata.










PdanS : 4 hari di kampung? Dengan plan yang sudah penuh di susun. Errrr. Semoga dapat menikmati keindahan kampung bersama jadual yang padat tersusun.

No comments: