❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 12, 2012

My Febret.


Aku. Si Kakak yang sudah berkahwin dan Si Adik yang bujang trantangtang. 




2 orang cousin yang paling close. Sedari kecil sampai lah sekarang. Sejak setahun dua ini, keakraban menjadi jadi. Ke mana aku membawa diri pasti akan ada salah seorang mereka ini sebagai pengubat sepi. Dulu, di Batu Pahat, hidup bersama Si Kakak, aku sambung belajar, beliau pun sibuk mencelah. Lalu bergelarlah junior se-falkulti dan se-coure aku. Beza cuma satu sem sahaja.  Bila dah dekat, banyak benda yang di kongsi bersama. Tambah tambah hal keluarga kami. Ada saja yang nak di gosipkan. Entah lah, dengan beliau ini, aku boleh berskype berjam lamanya, biarlah kedua-duanya menyepi dengan hal masing-masing, tapi tetap tak nak di putuskan line skype itu, kalah mereka yang bercinta-cinta. Haha.

Sekarang, bila Tuhan tentukan yang rezeki aku di bumi Kuantan, seorang diri, dan kadang-kadang buat aku terasa sunyi. Tapi aku silap. Hari demi hari, baru aku sedar, insan-insan comel yang mampu buat hati aku tersenyum panjang sangat ramai di sekeliling. Cuma aku saja, yang kabur, sebab mata hati tetap nampak kampung nun di sana saja. Haha. Sekarang, hidup aku di ceriakan dengan Si Adik pulak. Kerjanya di Kerteh nun di sana. Setiap minggu, jika tidak berout station kemana mana, pasti akan ada kelibat beliau di teratak aku. Kerteh - Kuantan satu jam cuma. Jadi, kalau tiba-tiba mendapat calling darinya "10 menet lagi sampai rumah" tak perlu hendak di terkejut berukkan. Itu perkara biasa biasa saja. Dan kadang kadang terasa perlu di buat kunci pendua saja untuk dia. Senang aku keluar berjalan-jalan. Haha. Dengan dia, banyak kisah yang kami cerita, banyak perkara yang kami kongsi bersama. Mungkin sudah tak ada rashsia apa-apa.













PdanS : Next week, ada kenduri kendara sepupu di Sungai Koyan Pahang. So, akan bersama-sama Si Adik lagi mentravelkan diri. Dan ada Cameron jugak!! Yessss!! Yesssss!! Sekarang kisah hidup aku memang akan banyak bersama insan ini. ^_^



No comments: