❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 30, 2012

Pulang ke sarang?



Nak balik. Nak balik Yan kat sana nuh. Nak balik sebab nak masak je. Boleh?  Serius. Sangat sangat sangat rindu nak masak. Nak masak macam dulu. Masak lauk tengah hari, lepas tu ada mak tolong ajar masuk itu ini. Kemudian mak la yang jadi juri. Kakak tau kondem je, tapi makan nasik tambah sampai berkali kali. Macam mana tuh?

Malam-malam adik request masak tomyam la, meggi la, konon kakak dia buat kalah kedai siam sana nuh. Dengan perasaan kembang semangkuk terus masak laju-laju. Lepas tu tengok adik adik makan sampai berpeluh. Tersenyum kakak tuh. ^_^

Lagi, bila ujung minggu, ada maksu datang, ada sedara itu ini, adik di hostel pulang, lagi banyak merequest itu ini. Kek karamel, puding memuding, kek red velvet, ciss kek, macaroni ciss. Alahai.. Rindu nak buat semua semua jenis makan itu. =(

Bila petang petang pulak, napsu serakah nie ada je nak mengidam itu ini, bubur kacang la, bubur caca la, roti jala la, donut la. Macam-macam. Tapi sebab ada rumah manis rumah napsu pun terlayan. Dah ada mak chef terhebat, mestilah la menjadi kan.

Sekarang nie pantang tengok cerita masak-masak, terus terasa nak buat. Tambah tambah cerita Masak Chef Ammar kat TV alhijrah tuh, masak dari hati, masak with iman. ^_^ Alahai, suka la selera Mediterranean nie. Ala-ala selera orang arab. Ada kebab, ada roti dan daging yang sedap, ada nasik arab, ada salad yang dengan mayonis tuh, dan yang paling di sukai ada kambing!! Uwaaaaaaa.

Tapi, sini duduknya dua orang saja. Dapur pun tak ada. Kalau ada pun, nak masak? Untuk dua orang? Hurmmm.. Macam tak berbaloi saja sebab dua-dua konon macam on diet. Makan malam memang jarang ujud. Tapi.... Nak masak jugakkkkkk...












PdanS : Hurmmm. Nak balik... =( Yes, kena balik!!! Wekend nie harus balik!!!!

No comments: