❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 9, 2012

Quote #50




"Sepahit mana pun kejadian, jika ia membuatkan diri semakin kenal dan dekat dengan Allah, ia adalah kurniaan yang amat BERHARGA. Tetapi, semanis mana pun kejadian, jika ia membuatkan hati semakin buta dan menjauhkan diri dengan Allah, ia sebenarnya adalah MUSIBAH"












PdanS : Sedar tak sedar, sudah 50 quote yang sudah di post. Semua quote quote itu sangat ada kena mengena dengan diri, sangat memberi memberi makna pada hati, sangat membuatkan akal berfikir, dan banyak meninggalkan kesan pada jiwa. Kebanyakkan di kutip dari TUMBRL saya. Di situ banyak rasa yang tak terluah di sini, tapi disampaikan di sana. Mungkin tak ada perkataan yang sesuai untuk di tulis di sini bagi menggambarkan keadaan hati, lalu bila berjalan-jalan di tumblr insan insan lain, dan terjumpa word word yang betul betul mengena dengan apa yang hati rasa. Lalu di Re-blog kan disana dan di postkan disini. Best tumblr nie. Banyak quote quote yang buat akal sangat sangat berfikir tentang diri, tentang hubungan dengan Allah yang mana ia banyak memberi kesan pada diri saya yang jahil ini. Tapi yang sebenar-benarnya, tak kisah lah, Tumbrl ke, Facebook ke, Twitter ke, Blog ke, apa apa pun sosial network yang ada dalam alam maya nie, selagi kita gunakan dengan cara yang betul, kita pun mendapat manfaat yang baik baik juga. Tapi kalau guna pun memang untuk bersembang, bergosip, cuci cuci mata tengok awek cun, usha pakwe kacak badan ketak ketak, tengok gambar gambar artis, baca gosip kat beautiful nara, update cerita merapu, dongeng dongeng, so, yang dapat juga adalah sia-sia, hanya membuang masa saja kan. Jadi, pilihan di tangan kita. Nak ke arah yang bagaimana? (uishh, panjang pulak PdanS aku nie. Layak buat satu entry nie. Hihi)



No comments: