❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 29, 2012

Yakin.


Imam Hasan Basri ditanya tentang rahsia zuhudnya..
Ia menjawab:

"Aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain,
kerana itulah hati-ku selalu tenang...


"Aku tahu amal perbuatanku tidak akan dapat ditunaikan orang lain,
kerana itulah aku sibuk mengerjakannya..

"Aku tahu ALLAH mengawasiku,
kerana itulah aku selalu merasa malu bila dia melihatku dalam keadaan maksiat...

"Aku tahu kematian itu sudah menungguku,
kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk pertemuanku dengan ALLAH.







Moral of the story : Sentiasa yakin pada Allah, yang janjiNYA benar belaka. Walau terkadang yang diterima tidak seperti yang hati dambakan. Percayalah, ketentuan Allah pada kita adalah sebaik baik perancangannya untuk setiap makhluk di dunia.









No comments: