❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 20, 2012

Tersenyum. ^_^



Ahlan wasahlan Ya Ramadhan.

Selamat datang duhai kamu yang di tunggu tunggu. Terseyum saja hari ini. Dari awal pagi, hati menguntum senyuman. Gembira kerna malam ini akan bertemu dengan yang di nanti. ^_^

Berhadapan dengan Ramadhan kali ini, aku rasa teruja sekali. Sedari belum Magrib lagi, diri dibawa ke atas sejadah, bertelekung litup, menanti azan magrib, menanti tibanya Ramadhan yang ditunggu tunggu. Bila azan berkumandang, bibir tersenyum sendiri, dilihat keluar jendela, nampak langit Allah yang luas, warnanya agak gelap, tapi aku yakin rahmat yang Allah janjikan sudah mula memenuhi ruang langitNya. Ya Allah, mata sudah berkaca takkala itu. Ya Allah, syukur, Engkau sampaikan aku kepada Ramadhan untuk kali ke 25nya. Banyak harapan yang dibawa untuk Ramadhan kali ini. Terawih mahu dipenuhkan, Quran mahu di dikhatamkan, doa mahu dibanyak banyakkan lagi, dosa dosa lalu mahu di tinggalkan, aurat mahu di jaga dengan sempurna lagi. InsyaAllah, aku percaya, tiap perkara baik itu pasti di bantu Allah. Pegang yang itu!!




Camera?

Hep kamu. Hihi. Malu nak cakap, actually kisah sedih semalam dah boleh di buang jauh jauh. Hati hari ini sudah gembira. Gembira sebab... sebab.. camera saya sudah di jumpai. Hihi. Tadi, sewaktu berpagi pagi, dalam bilik guru, baru tersedar yang sebernarnya camera itu saya simpan dalam almari di kelas masak memasak. Hihi. Seperti kebiasaan, diri memang seorang yang sangat sangat mudah lupa. Hadoi.


.






Senyum lagi.

Dan perkara last untuk disenyumkan lagi pada hari yang penuh keberkatan ini, adalah baju baru!! Yeay!! Dengan semangat dan keyakinan yang tinggi dapat jugak di siapkan jubah simple aku ini. Memang sudah di niatkan mahu memakainya di hari terahir mendidik aku di sini. Jadi, apa apa pun halangan, harus berhempas pulas jugak untuk disiapkan jubah itu. Dan hasilnya adalah seperti di bawah. Hihi. My 2nd jubah hasil air tangan sendiri. Ouch ouch..  ^_^







My lovely sister, kakak sulang yang paling close dengan saya, everything semua saya kongsikan dengannya, dan dia tak segan nak kongsikan kisah suka duka dia dengan saya. Sangat sangat appreciated semua yang dia dah beri pada saya. Serius, satu hari bila sudah bekerjaya, banyak budi yang harus di balas,  sangat tidak boleh dibaikan dia. Harus. Semoga di murahkan rezeki, di beri hidayah, untuk dia dan keluarga.













PdanS : Bulan Ramadhan sudah kunjung tiba, best nya kalau dapat buat umrah time nie kan. Hurmm. Tak mengapa, mari simpan duit!! InsyaAllah, bila dah cukup wangnya, bila ada kepalangan, dan yang penting HARUS DIJEMPUT ALLAH, InsyaAllah, akan sampai jua di satu masa nanti. Saya sangat percaya, Umrah dan Haji nie bukan terletak pada wang yang cukup dan badan yang sihat. Ada kes yang banyak kita lihat, duit banyak, badan sihat, tapi Allah tak jemput jemput jugak, Allah tak bukakkan pintu hati mereka juga untuk menziarah rumahnya. Dan ada juga kes kes yang saya pernah terbaca, kaya, pergi haji dengan pakej di raja, tapi ahirnnya, tersadai beberapa hari di lapangan terbang Jeddah atas beberapa masalah Visa dan ahir sekali tak menunaikan haji, pulang dengan tangan kosong saja. Ya, itulah terjadi bila Tuhan belum menjemputnya. Jadi, jom doa banyak banyak semoga Allah jemput kita. Bila ada jemputan, sesusah mana kita, pasti ada pertolongan, pasti dipermudahkan oleh NYA. Kan.

2 comments:

S.U.R.I.A. said...

ayat hang..sngt kagum aku.....
jgn lupa2 lg....

mOOn said...

apa yang dikagumi sngt cik puan wannabe? tak paham saya.. haha..