❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 10, 2012

Terapi diri





Hai malam yang awal. Yang sudah sunyi. Yang tidak diperbuat apa selain membaca. Hai dan hai. Assalamualaikum kepada penghuni malam.

Malam ini menulisnya mau pendek sajaha, kerana ada sesuatu yang terbuku di hati yang ingin diperkatakan. Saya teringat akan satu ayat itu "Kita bukan saja apa yang kita makan, tapi kita juga adalah apa yang kita baca, apa yang kita dengar dan apa yang kita lihat. Sesungguhnya apa yang masuk melalui penglihatan kita, pendengaran kita dan pembacaan kita adalah makanan rohani kita". Ya, ketiga tiga itu lebih menunjukkan siapa kita.

Baca, baca dan terus membaca. Itulah terapi jiwa saya yang masih tercari cari sesuatu. Agar diri lebih dekat denganNya, agar diri lebih baik dari hari sebelumnya, agar diri tak sia sia di beri umur dan nyawa olehNya, agar diri mendapat Syurga tak kala hati sangat mengharapkannya.

Jadi, jemputlah membeli majalah Solusi dan Al Ustaz. Pengisiannya sangat bagus. Ayat motivasinya sangat kena dengan jiwa saya. Seperti memahami apa yang sedang saya cari. Ilmu yang disampaikan tidak terlalu mendalam, banyak tentang hal hal ibadat kita seharian, seperti solat kita yang mana kadang kadang kita terlepas pandang. Dalam buku ini ia jelaskan semua yang sering kita abaikan. So, cepat pergi beli !!!












PdanS : Ayat ayat beliau DISINI juga sangat kena dengan jiwa saya.

No comments: