❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 26, 2012

Stop Expecting.



SATU

Diri sudah diselubungi kemengantukkan yang amat amat. Dan mata sangat membuktikan hal itu dengan berstim stim saja. Tapi.. tapi.. tangan dan jari angkuh menaip sesuatu di sini, sambil semenet dua di selak ke muka buku, lalu, di klik klik, di like like, di comment comment, di add add ke sana kemari. Sangat seperti tiada perkerjaan. Kadang mahu ketawa pun ada. Aduhai perempuan.. Semacam inilah kerjanya. Tiap masa, rungsing memikirkan bagaimana dan kemana duit dapat dialirkan. Ceh, " bagaimana dan kemana duit dapat dialirkan "  konon? Bunyi semacam baik baik saja, tapi sebenarnya, cuba memikirkan bagaimana duit dapat di perabiskannnya tanpa ada rasa besalah. Hahaha. Kenapa handbeg kacak, baju menawan, kasut gojes sangat mengaburi mata kita ya?? 



Oh hand beg raya, saya sudah jatuh hati pada kamu!! 


Uittt, besar panjang pun harusa ada hand beg raya kah? hahaha. Sungguh comel kamu.


Assalamualaikum. Boleh masuk minang.. Kehkeh.


Tidak pernah punya handbeg yang bercolor biru. Semacam harus ada satu. Hihi. Oit. Mampos la kalau nak kira color ada tak ada. Memang tak payah beli makan apa laa.


Aiseymennn. Siap bermatching bagai. Tegoda i tauuu



Ya ampponnnn.. Jenuh mengucap panjang tengok handbeg handbeg ini. 








KEDUA

Hari ini bernama Khamis. Tapi bila malam muncul, Jumaat pun menyapa. Jumaat!!! Hai Jumaat penghulu segala hari. Semoga esok ada khabar yang menggembirakan hati. Ya, sangat berharap hal itu. Tapi, tidaklah mahu menaruh harapan yang tinggi, bimbang diri tidak dapat menerima kenyataan yang tidak sama dengan harapan yang diletakkan. Risau bila itu berlaku, lalu ada bunyi bunyi keluh. Tidak enak keluh keluh itu. Seperti mempersoal takdir Tuhan, seperti tidak redha dengan ketentuahn Tuhan. Ya Allah. Jangan. Jauhi hamba mu yang nipis imannya. Yang jahil tingkahnya. 


TIGA

Tadi menyelongkar almari baju. Lalu terserempak sama beberapa pasang kain yang belum menjadi baju. Beberapa pasang bermasksud bukan 2, bukan tiga dan bukan empat. Tapi 6 pasang kott!! Tidak dikira dengan yang separuh siap, lengan tak ada, pinggan belum dipasang. Hadoi. Mak aii, perempuan sungguh laaa engkau ini. Haha. Okeh, bila agaknya mahu dijalankan misi misi ke atas kain itu. Banyak lagi tanggung jawab yang lebih besar yang harus di laksanakan, like, tidor, beradu, guling guling atas katil, rehat di atas tilam, dan mimpi indah di siang hari. Ya, cukup besar bagi membesarkan apa apa yang sudah sedia besar. Muahaha. Semoga, esok ada cahaya kerajin bersinar, ada semangat berkobar bersapa sapaan. Semoga!! Amin, amin, amin... Okeh, sampai di sini, SELAMAT MALAM.




















PdanS : Ya Allah, rindu nak puasa, nak baca quran, nak terawih, Hurmmm T_T

No comments: