❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 28, 2012

Jemputan untuk Ku?


Assalamualaikum. Hai malam. Eh, hai pagi lah. Jam sudah ke 12 lebih lebih. Jadi malam sudah berlalu, yang ada hanyalah pagi. Boleh gitu?

Jam jam sebegini baru sampai kerumah. Lamanya berterawih? Huh!! Sakanlah kalau terawih saya sampai jam 12 tengah malam baru selesai. Memang harus berebut berebut la mak cik mak cik di luar sana mahu di buat menantu. Kahkah.

Jam 10 sengah tadi sudah selesai terawihnya. Parking saja kereta di rumah, terus di terjah ke rumah maktam dan paktam yang selang sebuah saja dari rumah aku. Dengan kain telekungnya, excited sungguh. Ya lah. Mereka baru pulang dari tanah suci sana. Baru sampai di jam jam isyak tadi. Jadi, haruslah kami sekeluarga sangat teruja.

Seronok dengar cerita orang pergi umrah umrah nie. Hati sangat sangat sangat teringin kesana. Ya Allah, bila la  Kad Jemputan aku pula yang akan tiba. Hurm. Teringin yang sangat sangat. Rasa macam nak pergi tahun ini juga. Wang itu sudah di usahakan, insyaAllah, hujung tahun ini, mungkin sudah cukup. Tapi, nak pergi dengan siapa? Kalau pergi berseorangan, tanpa ada mahram yang teman boleh kah? Dari pengalaman rakan rakan sekerja yang pernah ke sana, mereka syorkan, kena ada teman. Bahaya kalau perempuan berseorangan. Hurm entahlah. Tak nak difikirkan lagi. Sekarang, harus usaha untuk kumpul wang dan berdoa banyak banyak. InsyaAllah, niat yang baik akan dipermudah oleh Allah. Titik.


















PdanS : Mekah dan Madinah. Saya selalu kagum dangan rasa yang Tuhan beri ini. Rasa rindu yang tersangat sangat pada dua tanah suci ini. Walau tak pernah di jejak, walau tidak pernah dilihat dengan mata kasar dan langsung tak punya pengalaman tentang hal hal di sana, tapi, Allah suntik rasa Rindu pada dua tanah ini, lebih dari segala galanya. Ya Allah, syukur untuk rasa itu. Syukur di kala insan insan lain hanya memandang dengan biasa biasa saja pada tempat itu, hanya melihat tanpa ada rasa untuk mendekatinya, tapi Engkau bukakan pintu hati aku untuk berkobar kobar mahu ke sana, dan sentiada rindu sampai tertumpah air mata. Syukur, syukur, syukur Alhamdulillah. T_T

No comments: