❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 28, 2012

REZEKI ITU MILIK ALLAH



Ya!!  Bergantunglah padaNYA, berharaplah padaNYA.

Saya tak tahu bagaimana harus saya kabarkan. Tapi air mata saya sudah banyak yang tumpah. Tumpah kerna mengenangkan "Ya Allah, ENGKAU selalu ada saat aku susah. Syukur, syukur, syukur"

Berkat Jumaat yang mulia ini, ALLAH tambahkan lagi rezeki aku. Disaat hati gelisah untuk hari kedepan, disaat kocek itu isinya habuk, disaat hati lalai dalam ingat. Selalu selalu selalu dan selalu saja ada sesuatu untuk menyenangkan hati.

Walau susah aku tiada sapa tahu. Walau bimbang aku tidak pernah dikabarkan, tapi sungguhlah, yang ALLAH itu MAHA MENGETAHUI. Mengetahui segenap rahsia isi hati aku. Lalu dimudahkan jalan itu. Disenangkan hidup aku.  Sebagai bukti DIA MAHA PENYAYANG dan DIA MAHA PEMURAH. Syukur.



“Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya. Dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya.”

(Surah At-Thalaq : 2-3)










.

1 comment:

S.U.R.I.A. said...

setuju...
bila dh dpt rezeki tu..apa lg..kena bersyukur...