❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, June 16, 2012

Duhai Facebook...




Facebook 1

Malam nie berhajat mahu menjahit manik untuk 2 pasang baju rakan rakan sekerja. Tapi apakan daya, bila laptop di on kan, niat yang mulanya nak Google corak jahitan manit, tub tub dah jadi sejam dua dengan melepak di blog pelumba besikal negara dan bininya. Manek langsung tak Google. Rosak sungguh.  Haha.. Itulah saya yang suka melagha. Tu sebab kadang kadang Facebook kejap active kejap deactive. Semua itu disebabkan gara gara kurangnya kesedaran yang masa itu sangat tidak dapat di jual beli dan tidak dapat di patah balik. 

Ye kalau dok depan Facebook tu lagi la berhantu. Saya pun tatau apa yang saya dok mengadap sangat benda tu, dah la berejam buat benda yang sama saja. Home, profile, refresh, home, profile, refresh, home, profile, refresh, home, profile, refresh, home, profile, refresh, home, profile, refresh,  sampai tiga pat jam. Hurmm. Dasyat jugak kan. Memang harus deactive!!!!!! Ya Deactive sekarang!!! Esok kita active balik!!!! Muahahaha.

Tengah sedap sedang memanjat dan meragas  laman sesawang manusia lain, tiba tiba bilik yang riuh rendah bagai pasar malam kaum india, tubtub, menjadi sunyi sepi ku bersendirian. Bila di toleh ke belakang. Aiyoyooooo. Sudah tegolak sorang sorang anak dara dan teruna saya ini. Haha. Sungguh asyik Makteh kome melayari internet sampai tak sedar kome kome dah lame tidor yeee.




Tak tahu pun apa yang mereka mempermainkan. Serius tak sedar dan tak ambik tau langsung. Padahal duk belakang aku je pun. Hahaha. Tapi yang pasti bilik dah bersepah. Ruang untuk bersolat sudah tiada dan, dan, memang mereka bertiga akan menjadi penginap bilik aku sampai ke pagi ke? Alahai.. Tak sampai hati nak kejut. 


Facebook 2

Facebook nie, selain melaghakan aku, kadang kadang ada jugak faedahnya. Dari membuat aktiviti lagha seperti mengstakl rakan rakan lama, saya terjumpa satu berita. Sesuatu yang buat saya berfikir. Pelis, jangan mengeluh tentang hidup anda. Wang ringgit, pekerjaan, kemewahan, kecantikkan, kebahgiaan, kesenangan, keamanan, jangan di banding banding. Jangan di ukur ukur. Tiap kali terasa kekurangan, ingatlah ada lagi yang lebih merana dari kita. Ada yang lebih susah dari kita. 

Semoga dugaan yang menimpa kawan saya itu, di tukar dengan pahala berkat kesabarannya, di ganti dengan kebahgiaan berkat tidak putus asanya.

Ya, selalu ingat mereka yang lebih kurangan dari kita.













PdanS : Esok ke Shah Alam, detim sama Ustaz Don. Ewahh. ^_^

No comments: