❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 23, 2012

Satu dan Dua.


Satu

Bila mendapat perkabaran bahawa diri harus ke Kota Lumpur itu, hati terus tak keruan. Tak keruan bukan kerena teruja, suka gilerrr, excitednyee, bukan!! Tapi tak keruan kerana tidak berapa menggemarinya. Hati masih di Kampung. Masih bersama ayam itik. Masih dengan bendang yang luas. Masih berpaut pada ibu ayah, keluarga. Hurmmmm..

Kadang-kadang terdetik dihati agar rezeki itu dilambatkan. Senang. Tak payah berjauhan dengan tersayang. Takpayah ditinggalkan segala kesukaan. Gila kan. Memohon untuk di kurangkan rezeki. Tak patut sungguh. Seharusnya memohon untuk rezeki itu tiba dengan tidak dihilangkan segala yang membahgiakan. Ini tidak, sudah menyimpang banyak niee. Haishhh.

Itulah, selalu saja pujuk hati. Tak payah merasa bahagia sangat dengan apa yang ada. Lama-lama akan hilang. Lama-lama akan pergi. Mana boleh terus disisi. Teringat pada satu ayat dalam video MathLutfi "Bergantunglah pada yang tak mati". Ya Ia akan terus kekal abadi, tak akan hilang, tak akan pergi.



"Dan bertawakkallah kepada Allah Yang Hidup (Kekal) Yang tidak mati.."
Al-Furqan 25:58 





Dua

Sakit lama datang lagi. Datang dengan tatau bila nak berhenti bertandang. Sudah sudah la tumbuhnyaa. Dah 2 kali operate tak kan nak tumbuh lagi. Uwaaaaaaa T_T

Keloid itu datang lagi tuan tuan dan puan puan. Ya, si bijik kecil yang tumbuh dengan hidup segar di tempat tindikkan subang itu. Sudah 2 kali saya berusaha membuangnya. Operation di Hospital alor setar pada 2008, kemudian setahun lepas tu tumbuh balik, lalu di operate lagi pada tahun 2010. Hari nie, dah waktu ini, saya nampak yang tempat parut itu tumbuh lagi.


BTW nie bukan telingan milik saya. Hanya ehsan google. Tapi Lebih kurang macam nie keloid yang dulu. Separuh dari Saiz yang di atas.



Apa itu Keloid?
Di mana Keloid gemar tumbuh?
Adakah anda mempunyai Keloid?
Nak tambah ilmu sikit tentang Keloid?








.

No comments: