❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 25, 2012

Menjaga Hati.



Semalam gigi sakit hingga ke lewat malam. Pagi nie, kepala sakit hingga hingga hingga... entah.. Semoga segera sembuh saja.

Hai pagi. Hai waktu dhuha. Hai waktu rezeki yang melimpah ruah. Eh, memblog dikala waktu rezeki Allah turun? Tidak berlumba-lumba mencari rezeki itu? Hihi ^_^ Sat sat. Give me 5 minit untuk mengarang apa yang terbuku setelah beberapa hari tidak di ketuk papan kekunci ini. Lepastu baru kita kerjakan hal hal yang menimbun itu.

Hurm. Nak tulis apa ya? Entah. Marilah merandomkan apa apa saja yang hati ini mahu bicarakan. Hati? Menjaga hati? Selalu terjerat dalam hal itu. Kadang-kadang cuba dijaga sampai diri tersiksa. Sekarang mahu meletakkan diri sendiri FIRST!! Family SECOND!! Then mungkin kawan-kawan, mungkin saudara mara yang Third. Jadi, kalau kamu digolongan yang mungkin Third itu, jangan berkecil hati andai dalam satu keputusan itu saya tidak menyebelah kepada kamu, saya tidak mengikut kehendak kamu. Sebab ada golongan lain yang lebih mendahului kedudukan kamu. Family tetap dihadapan. Kalau nak terasa hati jugak, jemputlah. Sebab saya cuba buat yang terbaik dalam hidup saya. Bukan atas dasar suka-suka ataupun menentingkan diri sendiri, tapi  sangat sangat untuk kebaikkan masa depan saya. Sudah dikira baik buruknya. Sudah ditambah tolak apa hasilnya.

Aiyoyo. Sangat tersirat isi di atas. Ayat yang serius sangat sangat. Yang memahami saja akan faham. Yang tatau apa apa, tak payah garu kepala, duk diam diam.




No comments: