❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 2, 2012

Dairi hari ini. Aiceyceyyy.. Haha




Fuhhhhh.. Baru boleh bernafas. Baru boleh rest sebentar. Baru boleh duduk dengan tenang. Dah boleh tarik nafas lega. Owh Tuhan... Letih sungguh hari nie.

Hari nie jadual sangat sangat full. Dari bangun subuh, sampai baru beberapa menet tadi, nie baru nak duduk dengan aman. Sudah-sudah subuh kemas rumah apa bagai. Jam 9 start jait baju dengan tekun sekali sampai jam 12 tengah hari. Hasilnya, jeng jeng jeng!!!! Siap jubah pertama saya. Tak sia sia memotong kain semalam dari jam 9 malam sampai 12 tengah malam. Pagi nie dengan semangat yang berkobar kobar terus sambung lagi misi itu sampai siap!!! 

Okeh, lepas siap baju, berhempas pulas di dapur untuk sebijik kek karamel yang enak berkrim di sukai ramai. Ceywahhhh.. Hari nie Mak Su sekeluarga datang berkampung dari pagi  sampai sebentar tadi baru pulang. So, bila ada tetamu nie, mesti nak jamu yang sedap sedap. Lepas tu tolong mereka mereka buat bihun sup soto, kemas kemas  dapur. dah siap, makan makan. Lepas makan buat apa ek, tah tak ingat pulak, tapi dah jam 3 lebih dah laa.. Sambil dok menyembang menyembang. Boleh telelap satt. Bangun bangun dah nak dekat jam 4. Time tuh baru ada kesedaran nak mandi. Kahkah.



Lepas mandi, sembahyang apa bagai, di jenguk jenguk kek karamel yang buat tadi, aiyoyooooo, dah habis licin. Dan tetiba saja ada request untuk buat sebijik lagi. Tanpa di buang masa terus buat bersama kanak kanak riang jajah dua dan jajah empat. Membantu jugak laaa.



Sementara nak tungguh kek masak, prepare minum petang untuk rakyat jelata yang ramai dalam rumah nie. Che Sayang buat peknga yang paling lazat pada kurun ini. Makan ramai ramai dengan soto yang dimasak tengah hari tadi. Uishhh, dikala kala sejuk sejuk hujan maacam nie, bagi roti kering cicah kopi pun sedap tak tekata dah. Inikan pula ada makanan yang enak enak. Alhamdulillah. 

Okeh. Itu saja cerita dan aktiviti hari ini. Even nampak besa besa saja, dan "elehh, kerja aku hari nie tarah gunung dengan tebang balak tiga ploh nam batang, tak bising ponggg"  Sapa suruh engkau tak bising?? Tapi percayalah, saya  wanita biasa yang sangat tak punya kudrat yang hebat, sangat sangat letih dengan kerja hari ini.

Terpanjang pulak kisah ini. Ingat nak bagi serangkap dua pantung saja. Kahkah. Nama pun diari kan. Suka hati la. Dulu aku ada diari. diari buku-buku je. Mana ada nmedan medan blog canggeh nak akarang macam nie. Time tuh internet hanya tahu untuk chatting MIRC saja dengan mengunakan nama glemer jA5N1Ta (Jasnita), kira kalau ada nama boleh mix mix dengan angka,  canggeh dan hebat arr time tuh,  buat semua remaja remaja jantan yang higusan sibuk nak berkenalan. Kahkah. Zaman dulu dulu punya cerita.

Aku start tulis diari dari form 2 lagi dan secara serius yang di update setiap hari adalah masa form 4. Macam macam aku tulis. Dan yang best dan sangat memberi sentimental value sebab aku yang buat sendiri. Dari buku latihan yang dapat free, color hijau kuning, tulis majlis sukan negeri kedah kot. Buku tu aku balut cantik cantik dan buat diari..





Berbekalkan  3 buah buku yang diberi untuk belajar dan buat kerja sekolah ini, aku telah mengolahkannya menjadi sebuah diari yang paling aku suka.





Eh, aku minat avril ka? hurm. Not sure, tapi kat pintu almari aku ada poster Avril. Mungkin jugak. Tapi masa tuh memang Avril tengah glemer pun. Lagi satu, bila time time sekolah dah minat penyanyi omputeh nie, lepastu pelekat gambar derang kat meja la, buku la, mesti nampak pacam, perhhh!! coolnya budak tuh. Kan kan?? Haha.  Cey aku letak muka M Daud kilau ka, mesti mati mati aku tak kan ambik gambar bubuh dalam blog nie.




 Okeh, page pertama mestilah bubuh gambar sendiri dengan sedikit pengenalan. Tak pasti kenapa diari sendiri mesti kena ada biodata, nak kenal kenal dengan diri sendiri kah? Macam la nak bagi orang lain baca. Hurm. Sebab i gemar kan ros sejak dari dahulu lagi, jadi ros kering harus ada dan dipelekat di sebelah biodata yang tak seberapa itu. Kehkeh. Dah page pertama jugak, agak special, bila di buka, boleh di buka lagi? Haaaa?? Apa tuh? Buku apa bila kita buka? Lepas tu boleh buka lagi. Wow, canggehnya diari saya. Boleh di buat teka teki. Haha. If, di bukak lagi, ada gambar mak ayah dan beberapa potong ayat akur janji. Janji syoq sendir la time tuh. Tulis dan baca sendiri. Tak akur sangat pon. Haha.  Diari nie banyak berkisarkan kekonflikan diri aku yang tak nak duk hostel dan kisah kisah monyet yang tak seberapa. Monyet baru nak belajar begayut. Biasalaaa. Diari nie memang setiap hari di update dan aku kadang kadang, bila bosan bosan akan buka baca balik. Kemudian gelak bedekah dekah untuk diri sendiri. Kenapa laaa, sangat tak matang. Macam haissss, kenapa la tidak cedik sangat(nak tulis bodo piang tak sampai hati)





Diari nie pulak, di kala tahun pertama aku menjejakkan diri di KUKTEM or sekarang dah bunyi lain. Bunyi UMP. Bukan Ump yang bila makan sedap kena sebut umpp, bukan bukan. UMP Universiti Malaysia Pahang. Haha. See, aku memang suka nak memanjang manjangkan cerita macam la orang tak tahu UMP tu  apa. Mungkin sebab nie kot aku boleh ada diari di sejak tingkatan 2 lagi dan mampu tulis dengan sangat berperenggan renggan. Hahaha. BTW. Cuba baca grafiti yang tak berapa nak grafiti sangat tuh. Tahu aku tulis apa???  Haaa!! Sapa betul aku jamu kek Karamel. ^_^



.

Diari yang jarang di update. Life dah sangat bizi bila bergelar pelajar Universiti. Dalam masa yang sama,  aku sudah punya sebijik laptop canggeh dan dah mula berkenalan dengan apa itu notepad. Semua cerita dan aktiviti setiap hari dah di upadate kat situ. hihi. Seperti biasa, muka depan diari mesti akan ada gambar mak ayah. Konon macam pembakar semangat untuk belajar lah. Konon lah. Result tak gempak jugak. Lepas tu serangkap dua lagu lagu kegemaran. Dulu suka lagu Siti, Percayalah. Selalu nyanyi sambil berperasan suara dah nak sama dengan Siti laaa!!! Pitching dan sampai!!! Serius!!!

Okeh. Itu saja kisah malam ini. Kisah yang hanya nak cerita hari nie buat apa, yang mula mula budget dalam 2 perenggan lepas tuh nak tata masuk tidoq, tub tub. Tengok laah. Engkau pun takmampu nak baca, scroll tengok gambar yang tak berapa menarik nie je kan. Okey tata.. Lebiu. Serius lebiu!!!! ^_^











.

No comments: