❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, February 4, 2012

Guest book.


Hai hai hai dan hai lagi. ^_^ Okeh straight to the point. Saya telah di letakkan satu tanggungjawab yang agak besar jugak lah, besar ke? besar sikit sikit je lah, iaitu untuk menghasilkan sebuah guest book untuk 2 orang kesayangan saya yang akan berkahwin pada ujung bulan nie dan bulan sembilan nanti. 

Lepas tu saya buat la research sikit sikit untuk mencari ideal ideal bagi menghasilkan guest book yang best dan di sukai oleh si rakan itu. Setelah menggoogle, melihat di web sana sini, apa yang di jumpai buat saya rasa.. wahhhhh!!! Banyaknyaa yang comel dan cantik cantik, terus kompius nak buat guest book macam mana. Dan secara tidak sengaja jugak terus terberangan nanti i tawen tawen nak buat cam gini lah, nak ada yang nie kat sini, yang itu kat sana  yang bla bla bla... Excited pulak jadi. Hadoi. Kena cari Encik Jodoh cepat cepat nie. ^_^





Style 1




Style nie saya penah tengok di satu weeding kat facebook. Ada photographer tu snap and dia puji guest book si pengantin nie. Saya yang first time tengok waktu tuh, agak jakun dan wahh.. kreatifnya mereka. Padahal, bila saya google google memang bersepah orang buat macam nie. Pada mata saya yang nie cantik. Lain dari yang lain. Tapi nanti guest yang datang boleh tulis sikit je lah ucapan. Dah boleh nak merapu merapan panjang panjang. Nak lukis-lukis pun agak terhad. Tapi, saya suka laaa.. Serius suka laa, ada kayu kayu, bungan yang di gantung gantung. Like like.. ^_^





Style 2




Yang nie, pulak, mula-mula view, apa nie gambar belon belon kat wedding. Biasa jeeee. Lepas dan view lagi dan jumpa lagi lagi, baru tahu. Owh... Yang belon belon tu hasil dari cop tangan guest yang datang. Terus jadi.. wahhhh.. kreatifnyaaa.. Suka suka.. Cantik. Nanti bila dan siap macam kat atas nie, boleh framekan lekat kat rumah kita nanti. Lagi satu, mungkin kita boleh tambah yang nie kat guest book punya meja. Selain mereka tulis ucapan kat dalam guest book, derang boleh cop cop macam nie. Ada dua benda la derang kena buat.. Suka suka.. ^_^




Style 3


Yang nie pulak, tulis ucapan kat batu. Lain dari yang lain, tapi agak mencabar jugaklah nanti nak kena cari batu yang putih suci macam nie, lagi satu nak, macam sedikit terhad nak buat ucapan. Kalau aku tulis nie, mesti sampai sepuluh batu guna, baru siap berucap.. Haha..




Styel 4



.

.


.

Buku skrap. Style nie dah banyak saya tengok kat wedding weeding orang. Dia buat macam buka skrap gitu. Tapi depan dia lain laaa.. Mengikut krativiti sendiri nak hias macam mana. Saya tertarik dengan rose-rose pink dari renda itu. Sebab saya tengah menggila buat kuntum kuntum rose iru, tapi agak buntu, buat banyak banyak nak pelakat kat mana?? Bila jumpa gambar nie, terus dapat beribu ribu idea.. lalala.. Like like.. Lepas tu lagi satu, kat gambar first tuh, kreatif kan.. ada sampul sampul lagi. Sudah siap tulis, masukkan kad ucapan itu dalam sampul..  Like like..





Style 5




Style yang last nie sungguh awesome!!!! Sangat sangat!!! dalam banyak banyak kesemua di atas, yang nie paling i gemarkan. Serius nak berangan buat macam nie time kawen. Sebab i selalu berangankan nak ada theme english style bila kawen nanti. Pelamin pun, ada perabot putih tuh, ada sangkar burung putih di sebelah kerusi kayu putih, ada frame-frame english style yang di gantung di belakang, wall paper kat diding corak bunga bunga english style. Can?  kehkeh. Akan tetapi, guest book cara ini, agak macam boleh menimbulkan ketidak senangan pihak tetamu yang hadir. Bila di dilihat oleh orang kampung yang datang, mesti derang fikir, apa kehey nyaa la rumah kenduri nie, ada mesin type pulak kat luaq qumah, lepaih tu orang dok kelepuk kelepuk pulun type ucapan. Nak kawen ka kan buat reja pejabat nie. Kompem punya.. Haha.. Macam tidak sesuai saja kan.. 











Dan yang last nie, comel tak?? Setakat nie, yang nie saja yang mampu saya buat. Yang style style di atas nun di sana tidak pernah di cuba jaya lagi. Yang nie saja yang menjadi kepakaran buat masa ini. Tapi gambar di atas nie bukan saya yang buat. Curi dari page orang je. InsyaAllah, nanti bila dah siap guest book yang sedang saya kerjaain sekarang ini, hasil dia lebih kurang macam nie la. ^_^














PdanS : Kan best kalau benda yang kita suka tu adalah bidang kerjaya kita.. Macam semua hobi kita itu..