❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 14, 2012

Bedtime story



Hep. Esok saya nak pergi menuntut ilmu. Ilmu rumahtangga. Ceywah. Rumah tangga la sangat. Kahkah. Tak tak. actually nak pergi belajar menjahit. Hati sudah terbuka setelah 2 hari mengposponekan hasrat itu. Semuanya demi pasar hari di hari isnin. Ya, harus dan mesti pergi, sebab kalau tak tengok muka abang yang jual putu mayung seminggu boley pengsan. Kahkah. Serta, harinie macam berat hati sikit nak tinggal rumah bersepah, kasihan sama mak, adik dan kakak. Tak ada orang nak tolong mereka kemas rumah nanti. Boley alasan itu? Kehkeh. Padahal memang malas lagi nak pergi.



.

.



Ok lah. Berbalik kepada belajar menjahit. Ya, saya sangat berkobar kobar nak pergi belajar sebab dalam kepala otak nie dah macam macam betuk rupa baju dah dok melayang layang. Tinggal ilmu tengtang menjahit saja yang Zero.

Sebelum nie, saya ada bekenan dengan beberapa baju tuh, nak beli macam tak sampai hati, ya la, duit pun sangat sengkek. Dah tak boleh membazir macam dulu. So, kena la belajar potong dan jait sendiri. Lagi jimat kot. Semoga, bila dah pandai jahit baju nanti, boleh la try sume sume baju kat bawah nie. Ya!! Yakin boleh!!
















Sekarang nie suka pakai maxi dress, jubah or apa-apa bentuk kain kain yang labuh labuh. Pergi jalan-jalan pun pakai jubah. Orang kawin pun pakai jubah. Mesti mak jadi pelik kan, anak aku nie dah betobat ka? dah nak sampai ajal ka? hoho. Tak, actually lagi selesa pakai kain yang macam macam tuh. Nak jalan pun tak segan, tak payah bimbang pada mata yang memandang sebab tak ada apa yang kelihatan. ^_^












PdanS : Ehemmm.. Hai, ada bau bau macam lemak terbakar tak? Ahaksss. Tadi berjogging. Semoga tak hangat hangat tahik ayam sudah. Nite!!! ^_^