❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 9, 2012

Balik!!! Mesti balik..

Hai belog. Hai hai. Seakan sudah lama pulak tidak mencatat sesuatu di sini. Selalu, sehari bukan hanya selembar entry, tapi ber tiga empat lembar yang saya karangkan. Hihi.

Dah 2 malam saya mengpospone kan niat untuk pulang ke Kedah. Esok harus jugak menjadinya. Sudah seminggu menapa di sini, tak jadi kerja apa-apa. Hanya makan tidur, makan tidur dan kadang kadang bila dah agak bosan keluar jalan. Eh, kadang kadang ke? bukan setiap petang mesti melepak dengan Sang Sahabat. Kehkeh. Ya ya.. Betul

Semalam menalifon emak. Kabarnya, tidak sabar menunggu kepulangan saya. Asyik tanya-tanya sahaja. Bila di soal kenapa? "Alahh, balik laa, balik mai belajar menjait nie.." "Laaa, mana ada duit nak p belajar menjait".. "Mai la balik, takpa aih, mak bali la duit, janji mau pi belajaq jaa".. Alahaiii.. Cumel sungguh ibu saya.. Memanglah dulu, pernah suarakan hasrat ini. Tapi ingatkan dia lupa, rupa-rupanya dia yang lebih excited. Hihihi..

"Mak, tikah dok buat lagi dak kek dia" (Tikah=sepupu saya sebelah emak yang membuka bakery secara kampung kampung)... "Dia dok buat kek kat Merbuk nuuu. Tak buat dah kat rumah".. "Laaa.. ya kaa.. baru ingat nak pi belajaq buat kek dengan dia".. "Nie kat rumah pun macam macam jenih resepi dah, tak pi belajaq ngan dia pun tak pa".. "Aikk.. resepi mai mana"..."Semalam Linda mai rumah, dia kata dia boleh ajaq kek karemel dengan kek lapis. Tapi mak suruh tungguh hang balik dulu, nanti baru panggil dia mai ajaq buat len." (Linda= sepupu belah ayah. Pandai buat kek. Dan amek order).

Wowww... menariknyaaa.. Banyaknya perkara yang best best sedang menanti di kampung. Memang harus pulang lah esok nie.. ^_^

















PdanS : Kamu, tadi kawan lama saya menegur saya di FB. Berborak borak dan kemudian dia cakap dia mimpi saya. Dia mimpi ajal saya sudah tiba.. Ya Allah... Apakah itu... Ya Allah, amal aku masih belum cukup.. Ya Allah.. Semoga dipanjangkan nyawaku dan diberikan iman selalu.. Aminn...


No comments: