❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, December 31, 2011

Selamat tinggal 2011 and Welcome 2012 ^_^


Assalamualaikum. Hai teman. Memandangkan tak samapi lagi 3 jam kita akan menyambut kedatangan 2012, jadi, rasanya perlu ada satu entry penutup untuk tahun ini. Boleh? ^_^

Apa yang menarik untuk tahun nie? Sangat sangat banyak. Rasanya tak perlu di cerita apa yang best sepanjang tahun nie. Tengok jumlah entry pun dah boleh agak. Setiap bulan entry mesti lebih dari jumlah hari. Cer jeling sikit jumlah entry untuk December nie. Dah 45!!! Keh keh. Yang saya tahu, tahun nie tahun aktif berblogging dan tahun malas gila berblogwalking. Berentry secara konon konon dairi yang harus di catat apa yang di perbuat setiap hari sambil syoq sendiri. Boleh gitu? ^_^

Untuk tahun 2011 saya tak berazam apa-apa, bahkan saya memang tak pernah punya azam setiap tahun. Haha. Entah, tak tahu apa yang nak di azamkan. Macam perlu ke? Mungkin sebab saya nie jenis yang suka redha je kot, redha saya nie mean, "Tak kesah la dapat apa pun, aku da usaha yang terbaik, nak buat macam mana, dah banyak tu yang layak" gitu la. So kalau belajar pun tak ada la nak target "Sem nie mesti dapat anugerah dekan. MESTI.". Tidakkkk. Saya tak begitu. Belajar bermain main. Last last sampai ujung sem, minggu final baru baca buku secara habis habisan. Hal hal lain pun banyak yang di aplikasikan perangai semacam ini. Sebab tu susah nak berjaya betul betul kot. Sebab tu jugak selalu dapat cukup makan jee. Tengah tengah.

Ok lah, Tak nak bercakap hal hal yang lalu. Yang berlalu biarkan berlalu, tak perlu di kenang, cuma pengajaran atas setiap yang berlalu itu harus di ambil ikhtibar. Bukan melupakan sajaa. Mari menaruh harapan pada 2012 yang bakal menjelama sekejap lagi. Apa yang di harapkan tuh? Entah lah.

Permulaan 2012 saya akan berhadapan dengan banyak perkara perkara yang mencabar. Pada 3.1.2012 saya perlu memviva projek sarjana yang di buat selama 2 sem untuk melayakkan saya grad. Atau pun dengan kata lain yang lebih di fahami, saya perlu bentangkan semua projek sarjana saya pada panel panel yang _ _ _ _ _ _ _ _ (sila isi sendiri tempat kosong). Saya tak tahu apa yang akan terjadi. Tak dapat di jangka atau pandai pandai nak andai itu ini. Berharap sangat semoga tidak ada apa apa yang teruk berlaku, hanya tembakkan kecil kecilan saja dan bukan bom bom atom Hiroshima yang jatuh. Ya, sangat berharap.

Dan permulaan tahun ini juga akan bertentang mata dengan kisah kisah membaca buku sampai lebam, sampai pengsan. Kisah hidup terumbang ambing dek kerana perlu baca hafal baca hafal baca pengsan!! Kenapa? Harus la sebab Final semakin menghampiri. 6 januari ini 1st paper sampai 16 hari bulan. Then boleh say bye bye UTHM. Jumpa lagi time Konvo. ^_^

Kemudian, bila dah say bye bye kepada hal hal belajar. Kena lah say hai hai pulak kepada dunia pekerjaan. Errrrr. Ini paling mencabar. Mencari  kerja bukan sesuatu yang semudah makan kacang Cap Tangan,  ataupun sesenang main angry bird level 1. Owh tidak. Bila sudah di jejak kaki ke alam itu lagi lagi lah mencabar kehidupannya. Semua ini akan di hadapi pada tahun ini. Dan sangat sangat menjadi harapan semoga Tuhan memurahkan rezeki saya di tahun hadapan dan di permudahkan segala urusan saya. Amin...

Lagi? Saya tak tahu hal ini perlu mencabar ke tak. Tapi mahu di tulis jugak. Bila hal belajar sudah habis, hal pekerjaan sudah dapat, apa harus di jawab pada mereka mereka yang sering menyoal Bila nak kawen? Errrr. Tak payah tunggu tahun depan, sekarang dan sebelum sebelum ini pun mak sibuk bertanya dalam nada yang berkias kias. Tidak lah straight to the point. Tapi di kabarkan yang anak si A dah ada orang merisik hari tuh. Kawan Muna yang si B tu dah kawen kan?. Kalau dah semua perbualan dah ke arah itu pandai pandai la agak kan. Nak nak lagi, bila depan sedara mara yang ramai ramai, dan mereka mengajukan soalan sepersis ini, mesti la mak lagi tersenyum riang. Hari tuh berborak dengan adik yang datang ke Melaka, di kabarkan kat rumah tuh semua dah bising bising tanya bila saya nak kawen. Errrr. Tetiba rasa tak nak balik rumah untuk setahun. Can? haha. Lepas tu tadi beborak dengan kazen, benda yang sama jugak di perkatakan "Weh, maksu kata hampa tak mo kawen lagi, sebab, dia cakap, mak hampa bagi tau dia hampa nak reja dulu. Dia cakap lagi, mak hampa kata dah ramai orang dok tanya(merisik) pasai hampa." Wow wow. Walaupun saya selalunya adalah seorang yang tak berkesah tentang semua hal, dan kadang kadang terdetik, mungkin saya nie boleh terima kot kalau jodoh pilihan ibu. Tapi bila di fikir fikirkan balik ini soal masa depan, soal yang sangat sangat melibatkan dan mempengaruhi masa akhirat saya juga. Jadi, siapa bakal suami saya adalah menjadi sesuatu yang sangat sangat perlu  diberkesah. Bukan tidak suka pilihan orang lain, saya boleh terima, tapi bukan sekarang masanya. Mungkin. Tapi...Tahh.. Tak tahu lah. Kadang kadang terbelit dengan pemikiran sendiri. Tak mengapa, malas la nak berkesah dalam semua hal hal jodoh jodoh ini. Kenapa nak pening pening, tidak kisah pilihan siapa pun, mak, sedara mara atau kawan, atau pilihan hati sendiri. Kamu kan punya pencipta. Tanya sama DIA dulu. Sesiapa yang datang dalam hidup kamu, sesuai atau tidak, bertanya pada Yang Satu dahulu. Itu jawapan yang paling terbaik. TITIK

Ya, berhadapan hal hal di soal dan di paksa kawen tanpa ada perasaan yang serius ke arah itu lagi memang sangat mencabarkan. Soalan untuk diri sendiri dan di jawab secara jujur. Kenapa tak kawen lagi ek? :  Sebab tunggu orang yang saya betul betul suka masuk minang. Tapi saya suka sapa ek? Entah.... Hadoi. Susah la macam gini. Haha.













PdanS : Berentry secara mood tak ada tapi di usahakan jugak menulis untuk karangan yang tak memberansangkan sebab dah separuh dah. Kemudian, walaupun esok nak masuk 2012. Tapi tak rasa apa apa pun. Yang rasa hanya, nak balik rumah. Nak jumpa mak ayah. Mood tak ada sebab teringak ke mak ayah kot. Hurmmm. T_T

2 comments:

Cik Bhulat said...

hepy new year...
semoga hari mendatang kita sentiasa diberkatiNya

mOOn said...

selamat tahun baru jugak cik bhulat.. ^_^