❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 21, 2011

Right Here Waiting.


Not for you. Or you and you and you you you!!! Tidak.

Waiting for my report. Menanti dan menanti untuk melihat apa yang perlu dibaiki lagi. Tapi sayangnya, penat saja menunggu. Menanti seawal jam 8 setengah pagi sebab telah berjanji temu dengan Incik SV. Tapi MALANGnya bila dah di sana, dah di tunggu sampai SEJAM, dia tak muncul muncul tiba. Bila di hantar SMS, katanya, "saya di kelas". Owh. Sedang mengajar. Tapi masih lagi mahu berjanji temu dengan saya. Hadoi. Tak mengapalah, memang begini nasib. Memang begini. Setiap  hari hati harus di uji. Baru dapat di nilai tahap kesabaran. Baru dapat di pupuk sifat sabar. Tak mengapa. Sebagai pelajar, saya terima. Cuma, di masa masa depan, saya tak akan buat perkara yang sama kepada student. Berjanji berjanji dan ahirnya, tidak menepati. Tidak moleh begitu.

Right here waiting jugak, untuk banyak perkara,

Untuk hari Jumaat yang indah. Sebab di hari itu saya akan ke Shah Alam, ke rumah saudara kandung yang memiliki 2 anak comel dan sedap untuk di buli buli, Altaf Zikri dan Ahmad Hasbi. ^_^

Berada di sana untuk beberapa hari sementara menanti hari untuk di VIVA. Ya, segala penat lelah mengerjakan PS2 selama satu sem harus dikongsikan bersama-sama orang lain. Tapi perkongsian ini lebih kepada pertempuran yang mana, kalau salah dia akan tembak atau bom kan saja. Senang, terus mati. Tapi kalau betul, dia akan selidik jugak, mencari cacat cela sehingga jumpa. Maka, kalau kamu perasan perfect dan bagus sekali pun, simpan saja perasaan itu. Tetap akan ada yang salah. haha. Nasib lah mendapat panel yang sedemikian.

Untuk beberapa hari bersenang lenang di sana juga saya akan menghadiri majlis perkahwinan teman baik di UTHM ini. Harus pergi. Terasa bersalah pulak kalau di abaikan.

Kemudian, dengar kabar, kekasih hati akan terbang pulang ke Tanah air, jadi harus di simpan 2-3 hari untuk membalas dendam rindu yang tersimpan ini. Hihi. Kekasih hati lah sangat. Haha.

Lagi, hurm.. waiting untuk menamatkan riwayat sebagai seorang pelajar. Jadi macam macam benda yang terdapat dalam list yang nak di kerja kan. Tak sebar menanti hari hari itu.

Lagi? owh, menanti jodoh dari tuhan tanpa membuat apa apa usaha. Can? Haha. Satu benda yang saya tak berapa jelas. Orang cakap, jodoh itu harus di cari, so, mencari tu mean? Jumpa lelaki dan say "Hai, boleh berkenalan, hai.. mintak no talifon boleh.. hai hai.. saya single.. " Itu kah yang dikatakan usaha? hurm.. Okeh, pandangan saya pulak, USAHA? Mahu mencari lelaki yang baik. USAHA nya adalah berusaha menjadi wanita yang baik juga. Itu lah usahanya. Tak gitu. Tah, tak paham aku. Correct me,  if im wrong.

Kalau usaha yang di maksudkan adalah mencari lelaki, owh, maaf saya dah malas ke arah arah semacam itu. Malas untuk sesi hai mari berkenal kenalan, saya suka makan itu ini, saya anak ke 7, saya belajar.. errrr.. bukan di fasa itu lagi. Malas!! Serius malas. 

Entah, kadang kadang hidup saya nie selalu sangat berserah dan redha, ikut apa yang akan terjadi, tak kira la tentang apa sekali pun. Kawan-kawan cakap, tenang, dan ada setengah cakap tak ada perasaaan. Berserah dengan terlalu awal, dan tidak berkisah dengan apa yang terjadi. Kamu tahu, saya jadi macam nie sebab dalam hati saya sangat sangat percaya, "Don't worry, tuhan tak akan bebankan kita dengan sesuatu yang kita tak dapat pikul. Jadi semua benda yang kita rasa susah mesti boleh buat jugak ahirnya. Kemudian, Kalau kita buat yang terbaik, pasti yang baik jugak di balas"

Bab bab jodoh ini pun saya malas fikir. Tah la. Dengan sapa-sapa pun tak mengapalah. Boleh? Haha. Ya la, bukannya nak di sambar saja apa yang ada di depan mata. Saya kan punya pencipta. Tanya lah sama Yang Satu itu dulu. Kalau Dia cakap itu memang ketentuanNya, pasti saya terima. Mudah sungguh hidup kamu kan. Hurmmmm... 












PdanS : di uji lagi.. hp gue rosak.. Ya Allah, di kala kala sangat memerlukan alat perhubungan itu. Jadi macam nie pulak. hurmmmm... Sabar je laaa.

No comments: