❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, December 17, 2011

Hai warga Taipei. ^_^



Morning dear!! Hey, hari nie kita bersiaran langsung terus dari Alor Gajah!! Ya! Alor Gajah Melaka.

Membawa diri ke sana. Jauh di tinggalkan Parit Raja. Jauh di lupakan segala kerja kerja. Cehh, tak payah menipu laa. After update blog sila buat kesinambungan kepada Chapter 1,2 and 3 PS anda. Tiada istilah cuti rehat lama lama. Cukup semalam sudah berjimba jimba ke Banda Melaka. Hari nie perlu bekerja sepenuhnya.

Hep. Kamu tahu. Sometime menjadi kegemaran saya untuk usha usha Live Traffic Feed. Menatang apakah itu? Owh, alat tu di pasang secara secara : tengok blogger lain ada, so aku pun kena ada. keh keh. Eh, actually mendalah itu membantu kita melihat bagaimana pelayar pelayar lain boleh sampai ke laman sesawang kita. (Perh!! pelayar pelayar? laman sesawang? bahasa jiwa bangsa lah!!) Dari negara mana mereka datang. Menggunakan OS apa. Guna EI ke? Mozzilla ke? Chrome? or lain lain lagi. Lepas tu kalau mereka datang bukan secara direct mean, mereka google "Cara memakai shawl" then nama blog Si Merah nie yang tubik di senarai google dan mereka klik, so, Live Traffic Feed tu akan laporkan la macam tu. 

Mereka yang ada blog mesti bosan dengan cerita nie kan sebab dah terlalu biasa biasa sangat dah dengan info nie. Ok lah. Aku malas nak merapu meraban panjang. Kita go straight to the point. Sebenarnya nak cakap, eh, saya ada reader dari obesi? hihi.. Tapi saya pasti, mereka tu sampai dengan tak sengaja, iaitu dengan menggoogle gambar gambar, kemudian tersangkut blog aku. Tak gitu? 

Tapi yang selalu aku perasan ada reader dari Taipei. Taipei tu kat Taiwan kan? Apa pembaca taiwan buat kat sini. Sokmo sangat nampak. Paham ke bahasa Melayu jiwa bangsa aku nie. hurmm. Mungkin student malaysia yang study kat situ kot. Tapi, ada ke student Malaysia yang belajar kat taiwan? Hurmm.. Apa apa je lah. Haha.

Pembaca dari Mountain View, California pun selalu nampak. Hai hai. Tak mo say hai too ke? haha.

Saya selalu fikir, mana ada orang baca blog serabai aku nie. Kisah peribadi yang tak menarik. Ayat tak bombastik. Tapi bila tengok lagi Life Traffic Feed. Hurm. Ok. Ada jugak orang baca ek. Haha. 

Kepada reader yang selalu nak silent silent (Ucapan blogger perasan yang ada bertimbun timbun silent reader. kahkah. Can? Suka hati arr wey) : Hey, tak best la macam nie. Mari la menegur, menghulurkan salam, kemudian berkenal kenalan. I pun nak jugak pergi obesi. Teringin jugak cakap omputeh behabuk habuk macam u oll. hihi. Hai hai..



















Kadang kadang, bila bukak Live Traffic Feed nie buat aku nak gelak sorang sorang pun ada jugak. Ye la. Nak nak lagi bila yang sampai tu menerusi alat google. Google yang bukan bukan pulak tuh. Hadoiii.. Nie antaranya.. Yang lebih teruk dan dasyat dari nie pun ada. Orang owh orang.. apa daaaa.. Cey google benda yang baik baik sikit..  






Langkah-langkan memandikan bayi?? Nak mandikan bayi kena google dulu ke cara cara dia. Haha. Hurm. Ok. Baru saya tahu. Nanti nak pakaikan lampin bayi pun mesti dan harus google dulu kan? =P






Bapuk Berbulu?? Aiyoyooyo... Penduduk Shah Alam.. apa nie.. Google yang bukan bukan nie.. Haipp.. Behave sikit.. Babap kang.. Hahaha. Kurang pekerjaan ka hapa? Maaf ya, dalam blog ini tidak terdapat cerita atau gambar bapuk berbulu. Kalau bulu ayam or bulu mawas ada la. Nanti akan cuba saya buat entry bulu mawas yaa.. Haha. lucu la kamu nie..








No comments: