❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 30, 2011

Setahun yang lalu.



Seminggu dua nie kalau di jenguk kat mana-mana U mesti musim berkonvo kan. Sama jugak dengan UMP dihati ku [cewahh.. dihatiku la bila dah habis.. time study dulu?di kakiku? kehkeh] Yups, tempat mengaji saya yang dulu tengah berkonvo sehari dua nie. Saim-saim saya waktu berlajar dulu pun rasa nya tengah berdebar-debar nak naik stage terima scroll ijazah mereka. TAHNIAH kamu kamu semua!!! ^_^

Naik stage sangat kena hati hati. Bukan takut jatuh tergolek ke hapa, yang tu memang mintak jauh la kan, memang sangat jarang berlalu kot. So, kebarangkalian nak tegolek atas stage tu sangat rendah la peratus dia. Yang sangat di bimbang kan ayer muka kita dalam gamar konvo yang nak di pelekat kat dinding rumah nanti.

Gambar konvo saya time diploma and degree sangat lah tidak bermutu tinggi. Waktu diploma, yang bagi scroll dah senyum kacak bergaya, tapi yang terima scroll tu tetido pullok dah. Sungguh tak begaya kan.

So, untuk elakkan pisang bebuah 2 kali, bila nak grad untuk degree, haruslah bersiap sedia dengan macam macam tips supaya tampil menawan di atas stage. Jalan harus control, tapi jangan terlalu lalu. Senyum seikhlas hati. Doa. Dan hasilnya, gambar konvo saya adalah seperti di bawah.



Apamacam? Kacak begaya tak? Haha. Saya pun tatau la kenapa kena suka sangat. Senyum pun sampai nak ke telinga. Pemurah senyuman betoi la. Tapi sungguh tak berpuas hati bila Tengku Mahkota Pahang boleh pulak tidoq. Aku punya la control habis untuk mencantikkan panorama gambar konvo ni. Tub tub.. Hadoiyaii.. Tak mengapa lah. Tahun depan masih mempunyai peluang untuk menaiki stage konvo sekali lagi. Kita berusaha untuk yang itu pulak ya. ^_^


Actually, entry nie di bina untuk menayang gambar konvo saya yang setahun lalu dan dah basi dah pun. Haha. Semalam dok belek sorang sorang, lalu dalam hati sungguh ada kerinduan yang teramat-amat. Cepat sungguh setahun tu berlalu kan. Hurmmm. Kalau lah masa boleh di patah balik, nak pause kan dekat time konvo tu jeee. Boleh konvo lama-lama dengan riang gumbiranya besama-sama kechintaan saya. ^_^







SESI MENAYANG GAMBAR!! HAHA






Okeh. Nie 1st day sampai Kuantan. Petang tu terus keluar photoshoot dengan 2 orang rakan saya di Teluk Cempedak. Sebab tak sabar sangat nak bergedik depan lensa, di paksa jugak Sang Photographer untuk shoot gambar kami bertiga even tak cukup korem lagi, yang lain lain tak sampai Kuantan lagi.


Photobucket



Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket







Nie, 2nd day saya di Kuantan. Dah habis rehearsal konvo, terus ke Bukit Gambang Resort untuk photoshoot yang kedua, Pra-Konvo. Time nie pun tak cukup lagi sorang saim saya. Beliau boleh pulak pergi mandi kat Wet World Bukit Gambang tuh. Hadoiyaii. So ada 6 orang je la.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket







Dan nie hari last di UMP, hari kemuncak setelah 3 tahun saya bertungkus lumus mensiapkan Degree. Ahirnya berKonvo jugak. ^_^


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

My 7 Wonders











No comments: