❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 23, 2011

Sedih saya bukan kepalang.


Hari nie pagi saya sangat cantik dan indah. Bangun seawal pagi kerana telah berjanji temu dengan sahabat yang mahu mengsedekahkan rebung madu dari kedaiman beliau. Yeay! Jadi seawal 7 pagi mata sudah pandai begedil-begedil tidak mahu dipejamkan lagi, meminta untuk di celikkan dan mahu menikmati suasana pagi yang nyaman.

Okeh, dan di pagi itu jugak lah, saya dengan semangat yang berkobar-kobar telah mengajak Puan Bunda untuk membeli mesin mixer baru bagi menggantikan yang sudah monopaus itu. Kurang sedap jika bersilat di dapur tanpa alat-alat canggeh ini.

Walaupun jam belum ke pukul 10, tapi saya serta Puan Bunda sudah laju mempress minyak moto menuju ke kedai elektrik berhampiran rumah. Setelah di usha usha, dapatlah satu yang berkenan di hati.

Pulang saja ke rumah, terus ke dapur, berhempas pulas untuk sesuap Tart nenas idaman kalbu menggunakan mixer baru itu. Hihi. Dari jam 11 sampai lah ke Zohor saya sibuk meng-ayak, menggaul, melenyek, menguli, menekan, membakar dan ahir sekali tentulah menikmati biskut ayer tangan saya yang paling lazat di dunia itu. Haha.

Bila masa untuk lunch sudah tiba, semua orang sibuk menikmati makanan tengah hari. Tapi saya? Masih lagi berpulun-pulun menguli tepung untuk Tart Nenas saya. Biarlah laut yang di masak itu adalah siput sedut yang perhh, terangkat beb, Tak pa tak pa, saya rela melambatkan sedikit demi menyiapkan sesuatu yang dah beberapa hari di idamkan oleh perut saya.

Setelah bergagah-gagah selama lebih 2 jam, dapat lah 4 balang kuih tart nenas yang lebih gebu dari biasa. Betul. Kali nie lain sikit gebu dia. Lebih sedap dan mabeles wehh. Paling sedap lah yang saya pernah rasa!! Hahaha. Sendiri masak sendiri puji. Bules begitu? Ala-ala masuk bakul angkat sendiri la. Can? Hahaha.

Ya, kerana begitu seronok yang tak terperi dan letih yang tak terhingga, maka, saya mengambil keputusan untuk beradu sebentar. Ya la, dari awal-awal pagi tadi berhempas pulas, sudah tentu kudrat sudah habis kering. Perlu di recharge kembali. Nanti bila bangun dari tidur, kita sambung mengunyah lagi ya. ^_^

Kemudian mengtidur ayamlah saya sehingga ke jam 3 sengah petang. Bila bangun, sudah tentu tart nenas yang di cari. Lalu, di belek di atas meja. di selongkar dalam almari,


Makkkk!! Mana koi tart tadi..

Tu ataih meja dalam balang tuh..

Aikkk.. Tak kan tinggai banyak nie ja. Tadi banyak.. Ada orang ambik boknyorok ka?

Tak dak aih.. Tinggai banyak tu laa.. Mak makan sikit, kak hang makan sikit, syitah bawak pi asrama dia sikit..

Haaa???? Banyak nie ja??? Nehiiiiiiiii...





Photobucket




Terus sedih yang bukan kepalang. Rasa down dengan tiba-tiba. Mana lagi 3 balang itu??? Uwaaaaa. Sumpah lepas nie kalau buat lagi, kena simpan dalam balang dan terus sorok bawah katey. Mesti !!!







2 comments:

S.U.R.I.A. said...

wadus...kesian yer....
kesbranyer...

mOOn said...

yaa.. sila la pos tart nenas anda pulak.. uwaaa..