❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 7, 2011

Penagih FB yang tegar? Tak lah. Biasa-biasa jer.. Hihi



Adakah aku kelihatan penagih Fb yang tegar bila post lima nam status per day? adakah? Hurm.

Actually aku pun tatau, kenapa setiap yang aku buat aku nak cerita, aku nak cakap, macam belog aku nie la. Kalau boleh, nak cerita dari bangun tidoq lagi, celik mata, tengok jam, lipat selimut, susun bantal ble bla bla bla bla sampai la ke malam. Apa yang aku lalui aku nak cerita. Tapi bukan dengan harapan nak cerita dan bagi semua orang tahu. Hurm. Begemana tuh? Bila dah nama tuh adalah Mengcerita, mesti la nak cakap kat orang. Hadoi. Apa nie. Apa yang aku nak sampaikan sebenarnya. haha. Aku sendiri pun dah terbelit dengan ayat dan pemikiran sendiri. Tak mengapalah. Abaikan.

Hep. Anda pernah tak mengalami situasi yang mana, anda sedang berada di barisan hadapan sekali di traffic light menanti lampu hijau bernyala, akan tetapi bila lampu traffic light dah menyala kale hijau lama dah, kereta anda masih lagi tidak bergerak kerana tidak perasan di sebabkan sibuk bermain mata dengan lelaki yang boleh tahan ensem la jugak Dan kedudukan kereta anda adalah depan sekali. Sebab tu sangat tak perasan kereta dah bergerak. Di tambahkan lagi hanya kereta anda saja yang di lorong tuh, belakang tak ada kereta. So tidak ada penanda atau penghon untuk memberi kesedaran yang lampu sudah hijau dan sila jalan wey!!! Pernah?? Pernah??

Meh sini. Nak riak sikit. SAYA PERNAH!!!! hahaha. Macam cinabaii sungguh. Tak. Tak. Aku bukan spisis perempuan gatey ya. Saya bermain mata dengan lelaki berkenanan sebab muka dia macam sangat familiar, macam kenal. Sebab tu saya tengok dia lama. Dan dia pun pusing tengok saya jugak. Bila dia tengok saya balik. Saya pun pusing tengok tempat lain takut dia perasan. Bila dia dah tak pandang saya. Saya curik curik tengok dia balik dan usha lama-lama sambil fikir siapa dia nie. Kemudian dia toleh balik tengok saya yang dalam kereta nie. Terus saya alih pandangan dan bokbuat pebetul cermin kereta. Padahai cermin kereta tu dah sedia betoi.

Sedang belakon pebetul cermin kereta tetiba terperasan ada kereta laju sedang memintas kereta aku di line kiri nie. eh bukan kah lampu tadi kena berhenti. Berani sunggu kereta nie langgar lampu merah. Bila dah jauh kereta tu pergi tetiba ada lagi sebijik kereta yang memintas dengan laju di sebelah kanan. Hey hey. Kenapa tak berhenti. Rasa hairan yang teramat itu membuatkan mata saya dengan laju memandang pada lampu traffic light yang terpacak di hadapan. Dan eh HIJAU dah ke? Hihihi. Dah lame ke? Hihihi. Serius malu beb. Terus aku tak tengok dah lelaki yang bermain main mata tadi tuh. saya ingatkan, bila kami di jalan yang sama, so lampu kami akan menyala sama. Rupa-rupanya tak. Saya nak terus. Dan dia nak membelok ke kanan. Sangat tak sama la yangggggggg. ^_^

Cerita gembira ke dua. Saya dah jumpa baju raya saya!!!!!!!!!!!!! Color peach. Kat First Lady. Jubah. Cantik. Sangat sangat. Ayat-ayat manis sudah di tabur ke mak dan ayah. Dan keizinan yang di nantikan sudah kunjung tiba. Hihihi. Mari terjah!!! Tapi serius weh. Engkau pergi la ke First Lady. Baju kat situ banyak fashion-fashion yang boleh tahan cantik dia. Dan harga dia sangat berpatutan. Macam jubah yang aku berkenan nie. RM79.00. Mana nak dapat jubah under RM100. Selalu mahal weh. Dan setelah menginterview akak kat situ, dia cakap nanti nak dekat dekat raya ada lagi fashion yang labu akan sampai. Tak mengapalah. Cinta saya adalah pandangan pertama. Bila hati sudah kata suka. Jangan di bantah. Jangan di beri yang lebih menarik. Tidak ada yang akan terkesan dalam diri kerna yang pertama itulah yang menjadi pilihan hati. ^_^ SELAMAT HARI RAYA. Err. Tetiba sungguh.


Kan saya dah kata. Kalau boleh semua saya nak cerita. Kalau boleh status Fb saya teptiap saat bertukar ayat. Tapi mesti akan ada suara suara sumbang "Eeeee, dia nie. Yang nie pun nak cerita. Macam nie pun nak cakap.".. "Eeeee.. riaknyeee".. "Eleh, nak menunjukla tu yang dia konon konon baik, padahai mulut lezer sama dengan aku jugak, baju ketat dasyat lagi pada aku"

Untuk golongan ini. Ingatlah. Batu yang keras itu bisa berubah bentuk, inikan pula manusia. Biar lah mereka itu mahu mengepost apa apa saja yang berbentuk ajakan ke arah kebaikan. Biarkan. Usah pertikaikan. Adakah kamu tidak tahu yang mengshare ilmu tuhan yang membawa kebaikan itu akan di beri ganjaran oleh Allah SWT. Biarlah yang mengeshare itu adalah manusia yang tidak sempurna dan hidupnya adalah sangat berbeza dengan apa yang di sharekan itu. Biarlah. Tidak perlu di kritik, di hina atau di mengumat mereka itu. Eleeehhh, nak ajak orang berbuat baik konon. Dia pun jahat jugak, ubah diri engkau dulu. Owh. Jangan. Setiap ajakan ke arah kebaiikan, tak perlu di pertikaikan siapa yang mengajak nya. Apa yang lebih penting, segala yang di sampai akan terkesan pada hati kita. ^_^









No comments: