❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 28, 2011

Owh bakery,


Malam nie, dekat FB semua orang kalut nak jadi pengulas bola, haha. Sampaikan aku tak payah tengok lah kat tv tuh. Padahal memang tak ada hati pun nak tengok. Kehkeh. Baca status mereka yang di update setiap menet pun dah boleh tau berapa gol yang di sumbat, ada yang guna leser menleser, belakon laa, dan tiba-tiba Aaron Aziz yang kacak itu pun di kaitkan sama.. Hey?? Aaron Aziz main bola sama kah tadi? Hey hey, apasal tak cakap awal-awal, kalau tak, kompem aku dok mengadap sekali. haha.

Okeh. Cukup dengan intro bola menbola itu. Mari masuk ke perenggan yang seterusnya.

Malam ini saya di rumah ku surga ku. Sumpah best gila kot. Terus hilang sakit yang nak deman laa, kepala bepusing la, bila jalan nak jatuh laa.. haha. Semua tu dah tak ada. Ya saya akui, mungkin saya homesick kot. Tu yang kesihatan menjadi tak menentu. Baru seminggu tak balik rumah, dah mengada nak sakit itu ini kan. Dulu waktu duduk kat Parit sana nuh, Gambang ulu nuh, tak pulak jadi macam nie. Haishh.

Tadi ondaway balik, saya sempat memborong barang-barang untuk bersilat di dapur pada pagi esok. Misi utama bila bangun dari tidur esok adalah "APAM POLKADOT!!!!". Ya!! Mesti!! Saya dah mensauk 4 jenis color pilihan hati, blueberry filling, dan cawan kertas. Maka, esok kalau tak buat jugak, haruslah pergi ambik semua barang-barang ituh dan humban dalam parit ya. Haha.

Waktu memborong yang tak berboros sangat tadi tuh, saya rasa, saya macam suka gila pergi kedai-kedai bakery nie. Syoq gila kot. Semua benda yang aku pandang, semuanya aku nak beli. Lepas tu wajib akan ada angan angan mat jening di penghujungnya.

Bila tengok cawan kertas yang comel dan besar, ada corak cute muit pulak tuh, terus hati tetiba nak buat cup cake. Haa!! Pulak dah. Tadi datang kedai tu nak cari barang buat apam polkadot. Nie tub tub. Haishh. Kemudian, tengok bekas kotak yang isi cekelat tu pun aku rasa nak beli. Nanti boley belajar buat cekelat lazat. Bules isi dalam kotak tuh. Hihi. Padahal makan tak macam mana sangat pun cekelat tuh. Asiated je lebih. ^_^

Lepasnie, kalau nak pergi situ haruslah bawak duit berkepuk-kepuk. Boleh masuk sambil tangan sesuka hati nak sambar apa pun. Waktu masuk tadi tuh, rasa macam setiap benda yang di pandang, semuanya penting, mesti kena beli. Haha. Ya ya. Saya tau la saya tengak syoq masuk bakery. Sila bersabar wahai hati.

Perasaan yang sama macam nie akan terjadi jugak bila saya berkunjung ke stationary. Tambah-tambah Popular. Eh, bukan sebab syoq nak beli buku ke pensil ke. No laaa. Saya kalau masuk stationary mesti akan berejam punya. Belek kertas, belek rubber stamp yang comel, belek sticker yang tah apa-apa, belek gunting pelbagai mata, dan baaaaanyak lagi benda yang aku akan buat dan tak dapat nak senaraikan di sini. Lepas tu mula la nak berangan, nak buat kad itu ini. Bila dah beli, bawak balik rumah, simpan buat peksam yer semua kertas-kertas tu. Biar tersadai dalam kotak tu jer. Buatnye idok pung. Haishhhh.

Okeh lah. Actually saya lagi suka masuk bilik yang ada katey dan tilam empuk. Masuk tak keluar dah pun tak paa. ^_^ Nie dah masuk dah pun. Tinggai nak pejam mata saja. Tapi sempat lagi menitipkan sehelai dua kata untuk aktivi hari nie. Bagus sungguh kan. Ya la, kan tag line kita "Blog ku Diari ku" jadi kena la cerita apa yang berlaku setiap masa dan ketika. Biar lah cerita itu sekecil zarah sekali pun, harus di tulis. Lepas nie jangan tekejut kalau ada entry bertajuk "Semut ketit jari kelingking saya tadi. Sakit tauwww". Ya BLOG SAYA DIARI SAYA. Haha



No comments: