❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 31, 2011

Hal mentidur saya. ^_^


Hari nie saya bercuti. Hari ini juga adalah hari pertama berposa. Jadi, bangun juga agak di lewat kan sedikit sebab kalau bangun pun bukan boleh makan. Kalau bangun lambat, boleh mempercepatkan sikit masa nak berbuka sebab masa dah terburn dengan tidur saja. Huhu. Inilah pemikiran orang yang kurang imannya like saya. Haha.

Baru bangun pukul 9 mak dah bising macam dah pukul 1 petang je. Haish. Ya, ibu dan ayah saya sangat lah tidak suka anak-anaknya tidur kembali lepas Subuh. Kalau tidur pun, jam 7 sengah harus bangun kembali. Dan kalau terlambat sikit, boleh la dengar ceramah ugama yang mungkin akan terselit dalam mimpi indah kamu, kemudian, dengan keinsafan yang ada akan terbangun sendirinya. Family saya memang sangat bertegas dengan hal bangun bangun nie. Sebab tu saya kalau kat rumah sangat lah menjadi anak yang solehah. Tiada lagi bangun-bangun lewat. Tapi kat rumah tak kesah sangat kalau bangun awal, banyak kerja yang boleh di buat untuk hilangkan mengantuk pagi itu, basuh kain, kemas rumah, cuci pinggan, basuh kereta, kemas bilik, sapu daun kat luar rumah dan macam-macam lagi. Lepas tu ayah memang mendidik kami semua bila pagi harus bangun dan mencari kerja. Ya mencari apa yang perlu di buat even rumah dah cuci, kain dah basuh. Banyak lagi sebenarnya kerja yang ada.

Tapi saya hanya aplikasikan didikan itu cuma di rumah je lah. Bila hidup bersendirian di Parit Raja sana nuh, Tinggggggggg!! Terus berubah, ya la, bila hidup alone alone nie, kerja sangat kurang, tak kan pagi-pagi aku nak bangun p sapu sampah bawah rumah kedai aku tu kot?? haish.. Lepas tu kalau nak basuh pinggan, baju apa semua, 10 menet dah boleh siap. Ya la ada 2 bijik cawan je dalam sink dan sehelai baju je yang ada dalam baldi. Seorang je pakai, memang la banyak tuh. Lain la kat rumah, pinggan dalam sink besepah-sepah, baju berbesen besen sebab penghuni rumah sampai tujuh orang.

Ingat lagi jadual hidup waktu study di UMP suatu masa dulu. Malam berjaga sampai ke Subuh. Bila dah Subuh baru sibuk nak tidur. Hentam tidur sampai ke Zohor. Lepas tu akan bangun sekejap untuk beri laluan kepada solat Zohor, dah siap solat akan di sambung kembali tidur yang indah itu sammmmmmpai la ke Asar. Bangun solat asar dan terus sibuk siap-siap untuk keluar cari makanan. Orang berpuasa penat menahan lapar, saya? penat tidur, rasa lapar tu dah tak ujud sebab aset pengsan je sepanjang waktu berpuasa tuh. Haha. Itu la jadual puasa saya di hujung minggu atau di hari-hari yang tiada kelas.

Tapi malam-malam di UPM sangat lah hidup, kalau pergi kafe jam 2, 3 pagi, boleh di lihat orang bersepah sana sini tengah lepak-lepak, yang dah bersahur pun ada. Tak rasa pun dah pagi pagi buta, rasa macam malam yang baru nak bermula. Kalau kat floor pulak, masih boleh dengar orang bising-bisin berjalan sana sini. Ramai yang belum tidur.

Okeh lah, nie lagi salah satu tabiat buruk aku. Asal bangun tidur je mesti nak bukak internet. Tamo mandi dulu ke kak? Tamo pi kemas rumah dulu ke kak? Hadoiii.

Bye. Selamat tinggal.









No comments: