❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 17, 2011

Sakit saya.


Hai anda. Hai hai hai. ^_^. cuba menceraikan keadaan di mood yang agak terumbang ambing ini. Mungkin nak bermood Kotex kot, tu emosi jadi seperti chipsmore. Sekejap ada, sekejap hilang, sekejap ada tapi tak nampak, err. Apa nie. Stop Muna.

Okeh. Hari nie senyum saya seperti dipaksa, cakap saya seperti di kerah. Haishh. Cuba mencari kegembiraan di sebalik kenduri kawin yang di hadiri tadi. Tapi agak mengecewakan, walaupun melihat pengantin sangat cantik, mendengar alunan nashid yang sungguh best, menapak dekorasi yang sangat menarik, tapi hati saya masih tak boleh baik seperti biasa biasa. Owh, awatkah jadi lagu nie. Hurm.

Sewaktu di dalam kelas tadi pun macam sungguh tidak boleh memberi sepenuh perhatian kepada apa yang di ajar. Entah apa yang di merapukan tadi. Nasib baik hanya lab saja tadi. Tidak perlu banyak berbicara, hanya melihat anak-anak kecil bermain tanah dengan gembiranya. haha. Walaupun mereka sangat gembira mengorek tanah berbumbungkan kertas lab sheet, tapi hati guru mereka? tidak seceria mereka, kalau nampak indah itu hanyalah palesu semata-mata. Palesuu!!! Haishhh. Pasai apakah? Penjelasan pelis!!!

Sekejap lagi jam 5 petang, bila waktu bekerja sudah tamat, saya dan beberapa kawan yang sedang menjalani latihan mengajar ini perlu berjumpa dengan lecturer kami yang sudah datang mengObserve. Haish. Nie yang hati lagi jadi tak best. Saya sudah la macam cincai cincai saja mengajarnya. Hadoi. Semoga esok bukan giliran saya di observe sebab saya tak suka untuk di observe semasa mengajar kelas praktikal. Okeh. Malas berbicara hal itu. Sungguh membuat anda tak paham kan.

Owh. Anda tahu. Penyakit saya semakin kronik. Semakin menjadi-jadi sejak akhir akhir ini. Aset aset, lupa, aset aset nak lupa. Hurmmmmmmm. Mari bertafakur panjang. Saya pun tatau kenapa. dalam sebulan nie, banyak benda yang saya lupa. Dan yang memberi effect paling besar mestilah, bila lupa itu berkaitan dengan kereta kan. Memang akan memberi impak yang besar kepada perjalan hidup laaa.

Minggu lepas sekali lagi, eh bukan sekali lagi, 1st time. Hihi. Saya lupa cabut kunci kereta dari switch dia. Lepas tu tangan gatai pi kunci secara manual iaitu pi tekan bijik kat pintu. Lepas tu jugak, dengan tak ingat apa-apa pi sibuk makan dengan bahagia. Lepas tu bila dah habis makan, pergi pergi dekat kereta, nak bukak kereta, cari kunci di tangan, aiyoyoyoyoyoyo.... bagaimana mau bukak baiyaaaa....

Nasik baik tempat kejadian tu tak jauh dengan workshop. Lalu pi goda-goda lelaki tak berapa kacak tapi berhati mulia kat situ. Nasib baek mereka mahu mentolong dan lagi menarik, tanpa perlu apa-apa bayaran. Tapi kan, saya macam terasa sedikit terkilan la di situ, sebab tak bagi apa-apa upah, memang la mereka cakap tak perlu, tu namanya orang berbudi, kita kena la pandai berbahas. Walaupun dah ucap terima kasih secara banyak-banyak dan panjang. Tapi still rasa macam tak berterima kasih lagi. Macam esok nak singgah kedai mana-mana, beli buah ke, beli aiskrim ke, bagi ke Encik yang membantu tuh.. Macam laa.. Tapi macam becakap pandai tapi langsung tak buat pun ada gak. kehkeh.

Banyak sungguh hal hal melupa saya sekarang nie. Kadang-kadang benda yang baru saja di cakap di buat beberapa minit yang lalu dah boleh lupa. Bila tengah rushing ke, macam sedikit kelang kabut ke, lagi la menjadi lupanya. Jap lagi yang tu tak bawak, yang nie tetinggal. Hurm. Saya pun tatau, adakah ini satu tabiat yang dah tersebati dalam diri saya? Ataupun satu penyakit yang makin lama makin di tahap membimbangkan, tapi saya je yang tidak sedar. Hurmm. Semoga baik-baik saja wahai ingatan..


No comments: