❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 11, 2011

First Class.


Haip kamu. Update sat walaupun jam di penjuru laptup menunjukkan tinggal beberapa sisa menet untuk ke jam 5. Sekejap saja ya. Hikhik.

Hari ini? First class saya berjalan dengan lancar. Ya, saya seorang cikgu yang tak suka ajar teori atau dalam bahasa mudahnya adalah bercerita sahaja. Saya busan. Saya sendiri pun kalau di suruh mengaji hal-hal teori memang kena tunggu waktu nak exam la, baru ambik tau. Kalau macam saja-saja nak tambah ilmu didada sangat lah pemalas. Ya, saya sedar akan kemalasan saya yang itu dan memang nak ubah menjadi seorang yang gemar membaca. Tapi sekarang nie gemar membaca BeautifulNara dan OhBulan saja. Kehkeh. Begemana tuh. Bules tak?


Dan bercerita 1st kelas jugak, hurm, kelas hari nie adalah kelas DKA2A, means budak sem dua yang kelas adalah di kedudukan hadapan. Budak-budak cemerlang. Sini, Jabatan awam kat sini derang akan susun student ikut pointer. Yang pandai di kelas 1st, tak berapa ada nak pandai kelas ujung. Macam sekolah-sekolah pulak kan.

Not bad la. Derang mendengar kata lagi setakat ini. Sungguh mencuit hati jugak bila di ahir kelas kaum-kaum Adam sempat lagi bergurau senda beramai-ramai melaungkan secara serentak "Teeeeriimaaaa kassiihhh ciikkkguuuu". Macam cikgu sekolah pulak. Comey sungguh la kamu nie. Tak mengapa. Memang cita-cita saya nak ke sekolah pun. Tapi saya tak kesah la kemana saya akan di hantar. Poli atau Sekolah tak menjadi masalah. Yang penting cita-cita saya dari kecik nak jadi pendidik tercapai. Yang mana datang dulu saya ambik.

Yang perempuan-perempuan pun manis manis belaka. Lepas habis kelas datang bersalam-salaman. Hurmmm?? Adakan menjadi budaya di POLIMAS ini pelajar akan bersalam dengan lecturer bila habis kelas?? Saya dulu tak ada pun. Tunggu nak blah dari UMP baru ada kesedaran nak pergi jumpa lecturer mintak maaf segala bagai. Huhu. Bagus jugak la derang nie datang bersalam. Rasa sejuk perut ibu mengandung tu pun tempias sekali kat aku. Alahaiii. Hahaha. Mungkin lepas nie, kena buat acara pembukaan dengan membaca doa dulu ke sebelum kelas bermula. Lagi berkat kan. Lagi ilmu tu senang sikit melekat didada. Macam yang lecturer aku penah buat, Puan Suriati. Hurm. Suka dia. Suka cara dia mengajar. Tak garang. Mula masuk kelas sampai la kelas tamat, senyum je memanjang.


Ok ok. Jam sudah ke pukul 5 !! Mari kita cau cin cauuuuuu.. Tata.. ^_^












PdanS : Bila la dapat tengok cerita lakonan Ex-Marka saya nie. Hadoi. Tak suka la termiss apa-apa pun tentang beliau. Hahahaha. Tolonggggggggg!!! Pakwe saya ada marka pontianak!!!!! ^_^

No comments: