❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, July 20, 2011

Awesome.



Actually, setiap hari ada kerja yang bertimbun untuk di kemaskini kan, buku log, buku rancangan mengajar, buat slide, study balik kisah-kisah engineering yang lalu, sediakan kuiz, assignment dan bla bla bla bla... Banyak, memang banyak. Nie baru praktikal, nanti betul-betul kerja macam mana agaknya kan. Lepas kerja, time petang lepak-lepak kat rumah sewa, selalu mengeluh dengan kawan-kawan.. letihnyaa.. macam mana nanti bila dah kawin, beranak pinak, mesti balik rumah pun masih belum ada masa untuk rehat. Haishh. Tak mengapa, abaikan hal itu, itu keluh yang di buat-buat sebab macam tiada kata yang nak diborakkan. Bules macam tuh? hahaha.

Hati selalu berpesan, tuhan tak akan bebankan saya dengan kerja yang saya tak mampu lakukan, kalau saya rasa hal itu terlalu berat untuk saya pikul, percayalah, walau macam mana besar pun bebanannya, kesudahannya, saya mesti boleh lakukan !!!

Okeh. Dan memandang kan minggu nie saya tak ada langsung waktu untuk diri ini berpoya-poya di alam maya dengan hati yang ikut suka, jadi, hari nie saya tak mo tengok langsung hal-hal kerja yang di listkan di atas. Bules? Nak buat benda yang suka dek hati. Hihi.

Okeh. Tadi saya berjalan-jalan di Tumblr. Lepas tu terjumpa gambar-gambar Quilling yang sangat sangat sangat Awesome. Sangat-sangat berkenan di hati. Lalu rindu pada hobi itu pun berputik kembali. Dah lama saya tidak membuat kad. Berhujung minggu di kampung, kalau ada masa-masa senggang saja, mesti akan di habiskan dengan berguling-guling di katil ataupun bersilat di dapur untuk makan-makan yang perut idamkan. Tak pun keluar rumah jalan-jalan. Jadi masa untuk berquilling memang tak ada.
Lepas terjumpa gambar-gambar di bawah nie, hati terus tergoda. Jeles apatah lagi. Serius, saya begitu dengki dengan kehalusan tangan dia, seni yang di miliki. Memang la saya ada sedikit ilmu berQuilling, tapi tangan saya tak mampu untuk membentuk kertas sekemas itu. Alahaiii.

Bukan hal quilling saja, hal gubah menggubah bunga, hal jahit menjahit, hal mengsnap gambar yang cantik, hal memasak sesuatu yang lazat... Semua kelebihan yang orang lain ada sungguh buat saya rasa jeles. Nak je pergi ambil kelas menjahit, kelas memasak, pergi bangkel untuk photographer.. Tapi semua itu kelak la. Sekarang tidak punya ongkosnya untuk membayar semua services itu. ^_^





Quilling- finished


quilling test 2


Jacob Quilling Finished (1)


imagine (finished) 2


Thanks - Finished




Okeh. Itu saja. Saya sudah mengantuk tahap nak luruh biji mata dah niee. Okeh la. Saya mau tutup keluar berjalan-jalan mungkin. Cari teman yang boleh berborak dan hilangkan mengantuk saya. Tata.





3 comments:

Rossnie said...

sangat cantikkkkk

im mr. juan said...

this is cool..wat tuk i satu

mOOn said...

Rossnie : kan.. saya sungguh mengkagumi hasil tangan mereka.

im mr. juan : eh, 1 je ke? baru nak buat sepuloh.. huhu