❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 31, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya RAMADHAN....


Assalamualaikum. Hai anda yang membaca blog ini secara tak sengaja atau pun sengaja membaca dan check hari-hari. Haha. Mari perasan ada stalker yang berminat nak baca blog bahasa sanskrit ini. Okeh. Hai hai hai !!!!

Alhamdulillah, lagi beberapa jam Ramadhan yang di tunggu akan muncul tiba. Gembira. Suka yang tak terkata kerana tuhan masih memberi saya meminjamkan nyawa yang kepunyaanNYA. Doa saya pada Ramadhan yang lalu di tunaikan. Dan semoga saya di beri kesempatan untuk merasainya hingga ke akhir Ramadhan.

Menjadi harapan saya, agar Ramadhan kali ini bertambah lagi kesedaran saya, sensitif saya terhadap tawaran tuhan yang sangat sangat sangat besar dah tak terhingga ini. Mungkin sebelum ini, keterujaan saya hanya di awal Ramadhan, membaca Al-Quran di setiap malam, menunaikan Terawih dengan berperasaan sayang untuk meninggalkannya, tapi bila tiba di penghujungnya, hurm, keterujaan untuk menyambut 1 Syawal lebih dari segalanya. Ya, itu yang selalu terjadi pada Ramadhan yang lalu. Dan Ramadhan kali ini saya mengharapkan kelainan yang membawa perubahan yang lebih baik dalam diri saya. Semoga perubahan itu juga akan kekal di istiqamahkan sampai bila-bila.

Moga Ramadhan kali ini dapat saya gunakan sebaiknya dan tidak membiarkan ianya berlalu dengan sia-sia saja.

Ingatlah, Ramadhan bukan bulan untuk pesta makanan beraneka, bukan bulan untuk sibuk menyediakan beraneka jenis kuih raya, bukan bulan untuk bershoping dengan riang ria, bukan juga bulan untuk menghiasi rumah dengan begitu cantiknya. Tetapi Ramadhan itu lebih dari segalanya, yang punya kesedaran itu akan lebih menghayati nya, yang punya iman itu akan segera merebutnya. Jadilah kita diantara manusia yang beruntung, yang tidak pernah melepaskan peluang untuk setiap tawaran yang Tuhan berikan.

Kesempatan yang ada ini juga ingin saya mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN DAN SELAMAT BERPUASA buat semua pembaca blog ini. Semoga Tuhan sentiasa merahmati kamu. InsyaAllah...






No comments: