❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, April 17, 2011

Hidup berAnak kecil.


Mula-mula aku sampai Sungai Buluh nie, Husna asyik tanya jer,


"Bila Makteh nak balik, bila Makteh nak balik."


Bila dah tahu aku nak balik lambat lagi terus cup siap-siap,


"Nanti balik sekolah Makteh amek Husna tau, nak balik dengan Makteh, husna tak nak duduk Taska sampai petang"


Nak jugak makteh dia ambikkan, mak dia langsung dah tabeguna. Hahaha.



Tapi hari nie? Sebelum Mak Husna pergi mengajar, beliau masuk bilik aku dulu.


"Nie, Husna tak pi sekolah tau, tadi dia muntah-muntah, hang jaga dia n blablablablabla"


Aku pun tengah mamai-mamai malas la nak layan sangat pesanan tuh, jawab OK jer.



Makteh dia memang rosak akhlak sikit kalau bab-bab bangun tidur, tambah-tambah rumah tak ada orang. Jadi, sekarang baru la nak tersedar dari lena, tengok-tengok ada Si Husna tepi aku. Aikkk, bila dia masuk pun tatau laa.. ^_^

Dah sedar, tapi malas gila nak bangun, nak golek-golek jejap sambil on kan lappy keti kepala nie ^_^. Tiba-tiba tengok Budak deman nie bangun pergi dapur, amek gelas dan isi air masak. Alahaiii. Siannya.


"Husna Lapar ke???"


Dengan muka tak larat, dia pun menganggukan kepala sambil bejalan masuk kebilik aku balik.

Alahaiiii.. Kasihannya anak kecil saya nie. Terasa besalahnyee pada kamu. Okeh. Sat sat. Makteh bangun masakkan apa-apa untuk Husna.

Tata.









PdanS : Hadoi.. begemana nak jadi ibu yang mithali tunggak negara makmur aman damai nie. Hadi hadoi hadoiii.. ^_^

1 comment:

CikHaniBhulat said...

alolonyew..baek nyew mak teh ni...selamat menjdi mak teh yg baek yew...ni kiranya training utk masa depan la nie..hehehe...gudlux...tata