❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 4, 2011

Hal-hal mengkawen dan Sem Baru. Ow-Yeay!!



Isi Penting 1

Hari nie, 1st day ke kelas untuk sem yang kedua. Mula-mula masuk, sudah mendapat keja sekulah yang macam, errrrrr.. banyaknyaaaaa... macam susah jaaa.. Macam laa.. sebab belum buat lagi. Tatau la bila nak start. Dah la kena submit next week. Hadoi.

Lepas tu hal-hal PS lagi. PS stand for Projek Sarjana. Alaa. Dulu klo time degree dulu dia panggil PSM. Sekarang sebab dah tak berapan nak muda dah, so dia buang la "M" tuh. Tinggal Projek Sarjana saja. Okeh. PS pun satu hal. Macam sungguh mendebarkan saja. Boleh ke aku buat ek.

Munawwarah. Think (+) boleh. You can do it!!

Lagi, kelas dengan suasana yang baru sebab 1/3 dari ahli kelas yang dulu dah di hantar ke seksyen baru. Hurmm. Jadi sikit. Teruna pun tinggal 1. Kompem kena buli punya. Haha.

Lagi-lagi? Apa lagi ya hal-hal belajar yang perlu di report kan. Tak sabar nie nak ke next Isi Penting.

Hurmmm. Mungkin sem nie akan lebih sibuk dari sem-sem lepas. Semoga tuhan mempermudahkan semuanya kan. Semoga ada masa-masa lebih untuk menulis lagi dalam ruang ini.

Eh, tahu dop, ada gusip baru nieh, member i cakap kan, Diana Amir yang pelakon tuh adalah anak kepada lecture i yang paling i 'Favourite'. Errrr. Bila di tulis dengan membracketkan dan di bold serta ada kale-kale lagi, paham-paham je lah kan. Patott laa dia tuutttttt... Sebab tu la dia blablabla... Dah. Tak molek kutuk lecture kita. Biarla dia bagi B- kat subject Psikologi tuh. Tak mengapa. Saya tak berdendam. Biarlah dia bahagia dengan cara dia.

Dah. Stop.






Isi Penting 2


Lepas tu pergi mengkawen teman yang paling dekat di hati pada 2 Januari 2011. Tapi di mata sangat jauh. Lama gila tak jumpa. Okeh terus ke gambar beliau mengkawen lah. Nanti kita mentulis di situ.







Sungguh tidak pecaya, u dah PUAN Kurap laa.

Okeh. Beliau adalah roomate saya selama 2 tahun di UMP. I sangat gemar kan beliau sebab dengan beliau saja, i boleh kecek utara dengan begitu mendalam tanpa perlu pikiaq, hang paham ka dak. Sebab yang lain kawan-kawan i bukan warga negara Utara. Kaciwa sungguh. So, kena la cakap sambil control-control lidah gitu. Kang, aku bagi kedah piaw aku, tak paham plak. Bila balik bilik teruih rasa lega. Owhhh. Nikmatnyaaa. Dah bleh speking bahasa kampung. Yeayyy!!

Kemudian kenapa saya gemarkan beliau nie, sebab i boleh cakap yang bukan-bukan tanpa perlu ada tapis-tapis dari pejabat ugama ka hapa. Dia pun serupa dengan i, so, tak payah nak menjadi diri orang len. Bila bercakap sesuatu yang agak tidak sopan, beliau, akan cuba mendetail kan lagi sambil ada tokok tambah satu dua. So, perbualan akan jadi lebih rancak dan sambil mengsuka tak hingat dunia.

Hati beliau sangat batu, samacam dengan i, so, boleh la masing-masing memaki hang, aku. Dua-dua tak dak atie perut. Tak sensitif. Sebab, semua nya di anggap lawak jer. Tak dak hal-hal yang serius. Kutuk la apa pun. Sikit tak simpan dalam hati. Sebab tu la i tak penah begaduh-begaduh dengan beliau nie. Perang mulut banyak laa. Di setiap hari dan pantang jumpaa.

Lagi? I malas nak tulis. Nanti mesti beliau nie kembang macam tong gas bangga gila lalu menjadi riak dan takbur. Saya tak suka rakan-rakan saya mendapat dosa. Jadi, kita henti di sini saja cerita kenapa dia sangat di gemari saya.





Gambaq yang lebih kurang sama seperti di atas, tapi bolo-bolo u duduk dengan lebih sopan di atas. Kat gambaq nie macam tak cun r. Tapi kenapa dia kena amik dengan gaya kaki tekepit. Haha. Sungguh tak bleh blahh.






Ceewahh. Budget ayu dan penuh sopan la. Tahniah-tahniah. Ang dah pandai amek gambaq ayu-ayu tanpa perlu jadi wanita cacat. Kagum saya.




Kepoh laa pengantin baru nie. Tak control ayu langsung. Haishh.





Puan Kurap, lepas nie jangan amek gambaq lagu nie dah tau. Tak baik untuk pemegang status Puan. Mungkin boleh ubah gaya ke, sedang menggoreng ikan bilih ka, sedang membasuh berak baby ka. Nampak la matang sikit. Try ubah yaa.


Kepada Puan Kurap. SILA DATANG KE MAJLIS MENGKAWEN AKU NANTI. TAK MAI SIAP ANG. AKU PI BAKAQ PARIT BUNTAQ TU WEH. TAK PUN SP TU AKU PI BOM SKALI.












PdanS : Dah hapdate. Boleh lena nynyak malam nie. Hoho.


4 comments:

S.U.R.I.A. said...

santek yer cik puan kurap!!!

mOOn said...

a'a.. sngt lahen.. hehe

ayarasmin said...

cantik.

woi.jangan suka suki je nak p bom kampung orang.

mOOn said...

eh, kurap nak bom kampung aku ari tuh, klo aku x pi mengkawen dia.. fair la klo aku bom kg dia balik if dia x mai aku mengkawen.. kan..