❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 31, 2011

Akan Ku Jumpa...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bila kaki kita penat berlari
Namun yakin ku kau kan ku temui

Ku takkan pernah cuba berhenti

Langkah ku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpi ku selalu

Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
Mataku ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini

Cinta jangan engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Hadoi. Lirik lagu ini, sangat mengena jiwa hati dan sanubari. ^_^

Saya bukan jenis yang suka menilai, memahami, menghayati setiap patah perkataan dalam sesuatu lirik lagu. Asal sedap je bunyi, aku suka. Biar la lirik dia nak tulis "Kicap jalin sedap dimakan begitu saja" ke.. Tak kesah, janji melodi dia kena dengan jiwa.

Okeh, berbalik kepada lagu di atas, hurm. Aku mula suka lepas mengikuti drama Syurgamu Ramadhan. Sumpah, sapa-sapa tengok akan menangis. Aku yang hati keras dan susah nak nagis pun boleh termasuk habuk mata lepas tengok cerita nie. Sedih. Itu saja.

So, bila cerita dah best, peratus Soundtrack dia untuk menjadi best jugak adalah 99%. Sebab tu lah aku mengsukai lagu nie. Dengar dah beriban-riban kali, konon favorite laa, tapi kalau suruh nyanyi kompem aku tak reti. Owh, itu sangat normal untuk insan yang bernama Munawwarah. Hari nie terasa macam nak tengok lirik dia balik dan nak cuba paham. Sebelum nie dok syoq dengar je, tatau pun lirik dia nie mengisahkan apa. Takdelah teruk sangatkan. Kehkeh.

Bila dah baca-baca-baca-baca setiap baris yang dia tulis. Errrrr... Alahai... Kenapa sama dengan apa yang aku sedang rasa.. Errrr.. Sama dengan situasi saya sekarang nie laaaa. Alahaii... Okeh. Dah. FullStop.

Kebanyakkan lagu yang aku suka, semuanya berunsurkan dari Soundtrack drama, filem, or video orang kawen. Aku jarang dengar radio, tu pasal tak berapa update sangat dengan lagu-lagu terbaru. Kalau nak suka pun, suka lagu yang stock lama-lama. Old school la konon. Padahai memang ilmu hiburan sangat kurang di dada. Mungkin sebab tuh aku tak sesuai jadi artis. Err. Tiba-tiba. KahkahKah.

Macam lagu Surga Cinta, aku suka sebab tengok drama Asmara.

Fly me away, sebab tengok video sapa kawen tah, lepas tu video tuh macam sweet gila vavi. Tu yang terus macammm. Alahaiii. Comelnye lagu nieee. Nak syoq lah. Nak buat ringtone lah.

Okeh. Itu saja cerita kita untuk petang yang indah ini. Nak pergi melantak Lontong dan caremel kacak pulak. Tata. Hadoi, menternak lemak je aku nie kan. Hurm. Mungkin tolong cover untuk sebulan yang lalu di Parit Raja sebab tak lalu makan kot.








PdanS : Mana kawan saya yang cantik menawan nieh. Kata nak datang. Penat tau tungguuuu.

2 comments:

ada mokhtar said...

tiba-tiba rasa mood solehah... haha

mOOn said...

errr.. solehah?? hoho.. ya ya.. saya pun turut merasa..