❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 12, 2010

Say No to Pria Merokok.


Saya sedang mentaip di atas katil. Lalu seperti terhidu bau-bau rokok. Hurm. Bilik sebelah. YA. Sangat pasti, sebab bilik sebelah sudah ada penghuni lelaki.


So. Mari mentulis tentang Smoking.


Secara jujurnya saya memang pangkah sama itu lelaki/perempuan yang smoking. Tak suka. Ples laa. Apa yang masyuk sangat dengan mensedut asap-asap perisa racun tikus, anjing, kucing dan segala bagai tok nenek moyang binatang itu.







Saya jugak tahu, dengan menempek gambar seperti di atas, ia mungkin tidak akan membantu langsung golongan-golongan penyedut asap itu untuk menginsafkan diri.


Hang bubuh la gambaq baby cacat ka, mulut huduh ka, kaki seblah tak dak ka. Tak jadi apa weh. Selagi harga dia 9 ringget 3 kupang dok tara tu ja, memang puak-puak nie tak kan berenti beli punya. Lain la sebatang joi tiga, pat ratuih ka. Mau gak pikiaq lapan ploh nam ratoih kali. Nak beli ka tak mau. Nak beli ka dak. Uish, gila mahai. Beli cincin kat bini pun lepaih nie sebentuk dua :)


Haa? Apa? Merokok itu cool?? Ya sangat la cool jika di usia muda dah dapat barah paru-paru, dah dapat sakit jantung. Lepas tu hidup dalam hospital jer. Masuk wad bedah, wad itu ini. Anak bini terabai, tak dak orang jaga. Bini pulak kena kerja tanggung keluarga. Bayar bill hospital lagi. Hurm. Sungguh cool kan.


Lagi satu, saya sungguh tidak gemar kepada bau asap rokok. Dan bau mulut si Polan yang merokok itu lagi-lagi laaa sangat tak suka. Tau dak busuk. Paham dak? Jadi, tolong jangan merokok depan saya. Sesungguhnya saya memang tidak segan-silu untuk mengkibas tangan or mentutup hidung tanda protes bila berada di sisi anda. Biar la anda tu saya kenal or tak. Lantak la. Dalam hal-hal sebegini, tak perlu nak menjaga hati sapa-sapa. Adalah sangat lebih baik untuk saya jaga kesihatan saya. Itu lagi penting dan lagi bagus kan.


Kamu tahu tak yang Asap itu adalah makanan kepada Syaitonirojimm. Maka jika kamu juga mengsukai untuk meneguk asap-asap yang busuk itu. Mungkin kamu jugak boleh saya label seperti makhluk-makhluk itu. Can?







PdanS : Esok hari isnin. So, ada pekan hari. Ada putu buluh. Ow Yeay!! Esok malam jugak rumah akan berkenduri secara kecil-kecilan. Ow-Yeay tak suka! Mesti lebtis. Mesti penat.


8 comments:

Gee Jah Noor said...

sama lah kita...lomah den bila bau asap rokok ni...

MiSz_aIN said...

"orang kata hisap rokok tu cool,,euwww sori."

ghee~ mmg tak cool.

Nur Ardilla Najwa said...

salam..jemput join contest d blog saya...

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

Nur Ardilla Najwa said...

salam..jemput join contest d blog saya...

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

mOOn said...

Gee Jah Noor : hadoi. jago2 jang. Sempot ekau nanti..

MiSz_aIN : mati cepat pun cool jugak kan.. haha..

Nur Ardilla Najwa : owh.. okeh.. akan menyusul..

iman said...

alhmdulillah hidup i x di selubungi dgn rokok. msa bujang: encik ayh pun x merokok. adik2 jntan pon x rokok. bila sudah tidak bujang: encik suami pun tidak merokok. adik ipar jantan. abang ipar jantan. ipar duai jntan pun tidak merokok jua. sgt bersyukur banyak sbb suasana keluarga sgt cenggini gaya.

[merokok. sungguh busuk.]

ayarasmin said...

hari2 dikelilingi perokok-perokok..xleh nk buat pe dah..

mOOn said...

iman : hurm. ayah. abg. dan adik jugak tidak pengrokok orangnya. Tapi ipar2 pengrokok. hadoi. apa leh buat. hope. Sang suami pun x perokok jugak.

ayarasmin: alahaii. pakai purdah. nanti smput plak anda.