❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Menulis blog hanya untuk suka-suka. Menulis tentang kehidupan sehariannya yang sangat peribadi dengan harapan tiada siapa yang membaca. Baginya "Blog ku diari ku". Kadang-kadang suka memberi pandangan dan berkongsi sesuatu supaya Si Pembaca mendapat manfaat dan beliau beroleh ganjaran. Ditulis dengan hati, jadi, apa yang anda baca, itulah yang hatinya sedang katakan. Tiada paksaan untuk membaca, mengikuti mahupun mengStalk blog ini. Terima kasih kerana sudi bukak dan baca kisah hidup beliau.



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, November 4, 2010

Sesi menDETIM dengan Che Sayang !!

Kalau hari-hari boleh mendetim memang sangat indah. Nak-nak mendetim dengan orang tersayang [bila bules bedetim ngan Si Suami nie?].

Dan hari nie jugak telah di senaraikan oleh tuhan di antara hari-hari indah saya. Yeay!! Tapi saya penat la kalau teptiap hari mendetim saja. Erk. Tak mengapa. Demi kebahagian Puan Emak. Saya turutkan saja.

Okeh. Hari nie, pagi-pagi lagi dah kena bising.


Mandi-mandi. Siap.. [skrip perlu di Boldkan dan di tulisan besaq kan bagi menunjukkan beliau adalah Puan Emak yang lebih besaq dari saya dan sangat berkuasa]


Haa?? Nak pi mana mak? [skrip sendiri pulak perlu di kecikkan bagi menunjukkan, Alahaiiiiii.. Cumel-cumelnyee budak nie..]

Jom kita pi beli Tile. Nak buh dalam bilik depan. Lepaih tu, boleh kita pi tengok-tengok set katey baru.


Wah. Che sayang nie. Semakin rancak bejalan ke sana ke mari yer. Nak-nak kalau saya balik. Haish. Bunda sapa la nie.

Mendetim hari nie dimulakan dengan pergi beli Tile. Masuk kedai X. Okeh. Tak cantik. Pergi kedai Y. Okeh. Tak bekenan. Pergi kedai Z. Hurm. Kedai X lebih murah. Okeh. Fine.


Kemudian pergi mengSurvey katey chantek pulak. Dan kali nie pergi sampai ke bandar-bandar bersebelahan. Mana layan perabot dari bandar sendiri. Pantang jer nampak kedai perabot tepi jalan terus stop. Sampai terlajak pun ada. Lepas tu dengan gigihnya saya mengreverse balik kotak besi beroda 4 tuh. Ya! Sangat gigih sekali mereverse. Nasib baek tak accident.

Che Sayang cakap, pilih betul-betul sebab katey nie akan di pakai sampai kamu kawen yer. Tak dak tukar-tukar baru. Nak set baru beli sendiri. Erkk.. Hurm.. Hurm..

Lepas 3,4 kedai di tinjau. Okeh. Saya yakin saya betul... Saya kunci KATIL ini !!!! hik hik.. Nasib baek bejumpa dengan yang bekenan. Che Sayang memang comel la hari nie.

Dah alang-alang berada di SP. Jadi mengsinggah sebentar di rumahnya Mak Su. Sambil siggah rehat. Perut pun singgah isi nasik sekali. Tengah hari weh. Dah sampai waktu makan.

Lepak punya lepak baru teringat. Eh, ada adik yang perlu di ambil dari hostel. Janji pukul 3. Tapi sekarang jam di tangan menunjukkan lagi 3 menet untuk ke jam 3. Erk.. so? Ada aku kesah? Lantak laaa. Tak. Tak, saya selaku kakak yang baek mahu memberi ruang kepada adiknya untuk berehat-rehat dulu di hostel dengan lebih lama sikit. Nanti, kalau dah balik rumah sure tak dak punya masa-masa indah itu "Syiiiitaahhhhhhhhhh!!! Susun pinggannnnn!!!! ".. "Syiiiitaaahhhhhhh!!! Sidai baju!!!".. =)


Bila mau ondaway balik. Che sayang pun berbunyi-bunyi kecil " Singgah kedai perabot Osama tu sat. Mak nak cari kerusi laaa. Nak ganti sofa yang kat depan tuh. Orang mai duduk asyit tebenam ja kerosi tuh" Alahaii.. Dah la saya mengantuk tahap cipan sebab baru sudah makan nasik. Ingat nak lena je ondaway balik tuh. Tub-tub. Kena jadi penasihat perabot plak kepada Puan Emak. Erkkk. Takpa. Takpa. Pilih perabot je pun. Bukan suruh pi pilih bakal mentua.

Dan sedang ondaway balik jugak tiba-tiba otak saya yang kretif lagi inovatif nie nak terfikir. Eh, macam tak matching la Tile yang di beli tadi dengan set Katey. Hurm. Kena tukar nie.. Aiyooyooo. Begemana nie? Terus kereta laju merempit ke kedai yang beli Tile tadi. Dah petang. Sangat merisaukan kalau dah tutup.

Kemudian. Okeh. Settle. Nasib baek selamat di tukar dengan pilihan yang baru. =)

Pukul menunjukkan jam 5 lebih-lebih. Adik di hostel???? Erk.. 3-4 kali mentalipon saya.


Hoi. Ada mana. [Jugak kena Bold, sebab adik nie sangat besaq dari aku]

Dah-dah. Ondaway dah niee.


Sejam sengah yang lalu dok ondaway. Tapi tak sampai-sampai pun. Jahohyerrrr Pendang kan. Hik hik..







PdanS : Hurm. Hurm. Hurm. Macam mana nak cakap nie ek. Hurmm. Hurmmm. Okeh. Mak, saya rasa seru untuk bekawen sudah sampai laa.. hik hik..


No comments: